lördag 31 januari 2009

Fullspäckat helg- älskar när det händer.....

Det har gått i ett sedan jag sist skrev. Men jag klagar inte, är jätte skönt att det händer något!
Jag började gårdagen med att stressa mig ner på stan för att köpa tulpaner till födelsedagsbarnet, Inger. Som jag sedan träffade på gymmet. Jag körde på crossen i 30 min. Var rätt trött i kroppen sedan jag körde spinningen . Jag och Inger åkte sedan och solade. Vet inte om jag blev så mycket brunare..... Sedan hem, kastade i mig mat, och fixade iordning mig, och packning för kvällens utflykt. Jag fick lov att ringa i desperation till Anders och fråga om han hade sett min nya tröja....." Nähä är den borta"..............Han lät något ironisk.......men jag hittade den...själv!;) In i bilen, fort in på systemet- ryckte åt mig några öl- och sedan bar det av till Borlänge där jag skulle möta upp Malle- För att få vägguidening till Nyhammar, och hennes hem. Är ju aldrig på dom där vägarna å åker....... På kvällen bjöd mannen i huset-Malles man på mat- Förätt: "Melon-kräft-tzatsiki. Varmrätt:Kasslerknyten, gjord av smördeg och en "kasslerblandning"- var göör gott;) och efterätt: baileys....smaskens. Jenny hade då oxå slutit upp för en kväll med "flickorna".Sedan blev det att fixa till partyutstyrseln, och värma upp innan utgång med Sing star- trott eller ej men jag vann några gånger- till min förvåning. Bussen tog hos in till "centrum" D vs Ludvika. Där vi gick på folkan och rockade till Pumpbolaget. Vet int va ja ska säg- sällskapet var av bästa kvalité- Pumpbolaget har gjort sina bättre spelningar- ljudet var kasst............Folkan ja du........Jadu kändes lite snopet att betala 170:- för 45 min musik.........å lite dunka dunka- dom stängde klockan 1! Tanken var att vi skulle ta nattbussen hem. Men vi hade turen att få skjuts hem av Malles granne- Tack tack. Hemma blev det lite "nattvickning"- Knyterna va ju så go;), å så värmde vi upp våra frysna kroppar med te. Sen sov ja gott.
Tusen tack fam Danielsson för en toppen fredag/lö! Ni vet hur ni tar hand om era gäster.
Jag tror jag skötte mig rätt bra själv, för sonen i huset- 10 år, har bjudit mig på kalas på torsdag- så d så.:) Jag åkte vid 12 för att hinna åka hem och byta om för att åka till Lugnet. Vi var 3 tjejer från "laget" som skulle äta buffé innan BS:s match mot Karlsborg- som dom vann med 11-3. Tredje matchen på raken som dom vinner med 11-3! Hemma blev det lövbiff, sallad för mig och potatis för Anders. Kommer recept sen. Blev jättegott. Vi blev sedan bjudna hem till Ida och Jocke (BS- folk;) för att heja fram Hanna i körslaget. Vi kollade även på filmen "Småstadsliv"- som jag har hört repliker från sedan Anders var i kalix och spelade.........riktigt kul. Finns klipp på YouTube. Nu blir det snart sängen, då Anders har match imorn, jag ska heja från läktarn, och jag ska sova ikapp sedan igårkväll och få energi till träning imorn- men faktiskt så längtar jag dit. Natti natt

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon