fredag 9 januari 2009

Uppryckning

Det där med att jag skulle sova mindre å träna mer....jag är på god väg. Har börjat att träna, så nu är det bara att ta tag i sovningen:)Hade ställt klockan på 8.00 idag, vaknade till vid 8.30, kände mig rätt pigg- men drömmen var så spännande så jag valde att slumra till en gång till. Att jag aldrig lär mig......så var den dagen halvt "bortsoven"..
Blev en sen frukost- slarvfrukost bestående av ett stort glas proviva mango och "fröig" mackor med skinka. Lunch: Två avokado med fetaost;) Hela em spenderade jag framför datorn. Tiden går fort när man har roligt. Sedan bar det av till gymmet. Träningen gick jätte bra, och jag har äntligen hittat motivationen som har varit så svår att hitta. Det har varit några tunga månader, och det har varit väldigt jobbigt att bli av med jobbet. Men jag har haft min "sorgeperiod" och nu har jag samlat ny energi för att fortsätta framåt. Har insett med åren att jag måste ha mina "downs" för att ta mig upp med starka steg. Känns det extra kämpigt så vet jag att jag alltid har draghjälp hemifrån. Jag ska söka en dekoratör/butikskommunikatör utbildning som jag förhoppningsvis kommer att börja på i höst. Kan nog bli svårt att få en plats. Men jag ska göra ett försök.Håller tummarna hårt. Innan dess hoppas jag hitta ett jobb, där jag får utvecklas, inspirera och bli inspirerad.....och få pengar på kontot.;) Jag verkligen hatar att vara arbetslös. Men jag har bestämt mig att göra tiden "hemma" så bra som möjligt.
Har varit arbetslös förr, och vet hur mycket det kan ta på krafterna. Så denna gång tänker jag spara på energin, eller lägga energin på någit vettigt, istället för att gräva ner mig. Kom på mig själv häromdagen då jag gav min spegelbild en lättare utskällning: "Fan A-L, du är bra och du duger som du är, SKÄRPNING!"- kan nog vara nyttig att göra det ibland. För är det något vi tjejer/kvinnor är bra på så är det att klanka ner på oss själva. STRÄCK PÅ DIG! DU DUGER SOM DU ÄR!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad roligt att du skaffat dig en blogg : ).
Synd imorgon på Lugnet!

Kram Therese

Anna-Lena sa...

Jag har redan blivit bloggberonde;) Hade glömt hur kul jag tycker det är att skriva. Får lov att hejda mig för att inte skriva för mycket. Ja vi syns imorn! Imorgon blir det spännande:) Kram

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon