onsdag 28 januari 2009

Det är kärlek d!

Det blev en lång natt i går........ Jag gick och la mig, men efter att ha legat och grubblat och pratat av mig med Anders- så kunde jag inte somna om. Det kunde Anders;) Känslorna och tankarna som bubblat inom mig länge fick lov att skrivas ner (och jag lovar...jag har censurerat)
Men idag var en ny dag, och jag gjorde mitt bästa för att lägga grubbleriena på hyllan.
Jag ägnade dom första vakna timmarna till att äta frukost, bestående av skivat äpple, keso, valnötter toppat med kanel och en "fröig" macka med skicka. Gott och väldigt mättande. Det blev en utdragen frukost då jag undertiden satt i telofon med Jenny och Malle för att planera fredagens äventyr. Då jag ska till Ludvika med mina "Ica flickor", och gå på folkan. Sedan ringde jag ut till far- Inger svarade så vi fastnade i telefon. Vi kan tjattra vidare imorgon, då vi ska ses för en fika och sola. Posten kom vid tippat tidslag och innehållet kunde inte ha kommit en dag för tidigt....mitt arbetsgivarintyg och uttlåtande. ( Saknar dock fortfarande ett från senaste jobbet #%#"!) Jag kammade genom håret, på med mascaran och gick till AMS. För att lämna papprerna- och bekymmrerna, för denna gång. Tog en runda på Gina- fick med en tröja och tre par trosor med mig ut;)-alltså jag betalade! Innan stadsrundan var avklarad så hade jag även fått en liten rosa söt påse med mig hem med en ny bh- ett jobbigt måste, då nästan alla mina gamla har blivit FÖR GAMLA. Som sagt - är inte särskilt smickrande att prova underkläder.....men det blev uppskattat hemma;) På kvällen ville jag göra lite xtra- ingen stor sak, men jag ville på något litet sätt visa lite uppskattning till mina fantastiska sambo- så jag bjöd på mat från Tzatsiki. Det var smaskens....... Hade känslan av att jag hade glömt göra något idag- Anders var snabb å sa: "Sit-ups". hehe............han har blivit lite hård mot mig, med glimten i ögat. Då jag har sagt att jag har ett mål med min träning- å han tänker inte låta mig falla på halva vägen. Så det var bara att lägga sig ner på golvet och köra sit-ups med "två raka slag" på vägen upp. D vs jag gjorde två raka slag mot Anders handflator, som satt på golvet och höll fast mina ben. Vet inte hur jag ska förklara, men det är en riktigt bra övning. Och jag tror jag fick godkänt.
Det är så härligt, att jag varje dag kan se på Anders å känna " fan va lycklig jag är". Det är många som säger det. Men jag är helt hundra på att jag har fått en av världens bästa män. Jag känner mig trygg, jag får skratta varje dag, och han är min bästa vän. Han sa något som tog mitt hjärta med storm, i en period då jag mådde väldigt dåligt och var ledsen- " Vi ordnar det tillsammans älskling". Då visste jag helt klart, att den här mannen vill jag leva mitt liv med! Den meningen sa så mycket- han sa inte att JAG skulle fixa det, UTAN att VI skulle fixa det. Det är kärlek d!
I natt ska jag inte grubbla, i natt ska jag krypa in hos min älskling, hålla honom hårt och sova skönt. Natti

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon