fredag 9 januari 2009

Efter matchen




I onsdags blev det en sen middag igen. Så undertiden sambon svirade om efter matchen, så åkte jag till Maxi för att fixa kvällens middag.Det blev Icas färska tortellini, bacon, fetaost och färsk timjan.


Timjan är min absoluta favorit när det gäller färska kryddor.Går ju att ha till allt!
Hemma hade jag redan tinat upp räkor- då vi tidigare hade pratat om att äta räkmackor å soppa. Men jag kom dock på att vi hade bestämt oss att äta min specialare med tortellini.
Ingen skada skedd, lite räkor till rätten blev ju bara extra lyxigt.
Du behöver:
(Räkor)
Ett paket bacon
Fetaost, gärna i olja med kryddor)
Soltorkade tomater- pasta eller hela.
(om du väjer pastan så behövs ingen olja)
Färsk timjan (Färskast är alltid godast)
Svartpeppar/salt

Strimla baconen och lägg i ungsform.
Blanda i fetaosten och de soltorkade tomaterna, om du har feta i olja med kryddor- tillsätt bara lite, så att inte oljan tar över all smak. Även tomatpastan är väldigt oljlig, så har du inte feta med olja så ta lite extra av pastan.
Peppra och salta.
Låt stå i ugnen, 200*grader tills baconet fått fin färg. (Gärna lite knaprig)Servera med den kokta tortellinin. Instruktioner står på paketet.
Toppa med de skalade räkorna och färsk timjan.
Jätte enkelt och jättegott. Smaklig måltid!







2 kommentarer:

Daddy sa...

Lycka till vännen!! Daddy watching YOU!!! och glöm inte.....tålamod, stavningskontroll och att hälsa Anders!!!Kram

Anna-Lena sa...

Äh stavningskontroll, vad är det för tjafs;)

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon