fredag 23 januari 2009

Hundjobb

Jag är så jävla less på myndigheter!!! (eller vad det nu är) Och jag blir ännu mer less, då jag just nu är så beroende av dem. Det är papper hit och papper dit......å så är jag så trött på att få tjata om att få arbetsgivar intyg från fd arbetsgivare. Ska det behöva ta en hel "#!&%¤# månad för att ordna det? Nog för att jag redan är fullt medveten om att deras medarbetare inte är prio ett, men nu får det väl ändå räcka!!!!! Har så mycket bubblande känslor inom mig. Skulle vara skönt att få spy ut dom....men vad vinner jag på det? Hoppas bara att någon annan vågar ta steget och säga ifrån. Men "dom" ansvariga förlorar nog i långa loppet. Å då är inte jag ledsen......Är dax för ett uppvaknade!Nog om det. Andas.....
Är hundvakt i helgen då Anders är I kalix, med BS.Å vilket hundjobb sen......Mumin som han heter, det lilla livet. Har energi som åtta 6åringar. Han är högt och långt- till vänster och höger. Och gärna överallt på samma gång. Tar på krafterna att gå långpromenader.....men hemma är han världens goaste. Vi låg på golvet och myste. Har aldrig varit med om en hund som är så kontaktsökande. Det kändes nästan som att han ville krypa under skinnet på mig. Det krävs en hel del tålamod, men han är grymt charmig, och jag uppskattar verkligen sällskapet. Jag vågar inte lämna honom själv hemma då jag inte känner honom så väl. Så tyvärr får jag lov att lägga nautilus på hyllan i helgen. Men förhoppningsvis får jag lite träning då jag är ute, och så tänkte jag cykla på motionscykeln....om jag orkar. Har inte skrivit ansökan än, så jag måste ordna den ikväll oxå.Ska ta tag i det direkt. Tänkte jag skulle lyxa till det med ett fotbad ikväll.....om tiden finns. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon