torsdag 8 januari 2009

Bandy, kalla tår, å kärlek.






Det har blivit en hel del bandy dom senaste åren. Man har ju gått å blivit "bandyfru" sedan några år tillbaka. Fru kan man ju disskutera, för ringen väntar jag fortfarande på;)men men...

Måste säga att oavsett hur kalla tår man får, hur lite man än kan planera dagarna så älskar jag verkligen att vara en del av "bandyvärlden". Kan vara något frustrerande ibland, när man aldrig kommer iväg på den, som i detta fall fjällresan till sambons barndomstrakter, men att få vara en i "gänget" är jag väldigt stolt över. Att få komma upp på läktarn och träffa "bandyfruarna", känna pulsen, kylan, och sammnhållningen- det är en härlig känsla.
Men stoltast är jag över min älskade sambo, som varje match går ut och krigar. Oavsett resultat, och förutsättningar. Jag har mycket att tacka honom för. Den vilja och jävlar anamma som han så gott som dagligen visar ger mig energi, och styrka och orka lite xtra när det känns tungt.
Våra olikheter har gjort mig ännu starkare, och förväntansfull på framtiden. För jag vet att han aldrig kommer göra mig uttråkad.
Jag fattar inte hur mannen orkar. I flera herrans år har han tränat ca 4 dagar i veckan, haft match, jobbat och fått en fritid att gå runt. Oki om det bara handlat om något år men....regelbundet året runt jämt å ständigt. kan inte göra annat än att bocka å buga. Och detta gör han utan att gnälla en endaste gång.
Tänkte på det i tisdags då jag låg på soffan i mysbyxor, och halvslumrade medan jag knappade runt på tv:n- då sambon var på träning......
" nej nu #!#%! får du ta dig i kragen". Vi hade varit till mitt fd jobb och hämtat ut en "nyårsmeny", som i detta fall bestod av: Oxfilé med fetaost, västerbottenostpotatisgratäng, med wiskeysky, och apelsin/grapesallad. Slöseri om man bara kastar i sig den framför tv:n.
Något som jag tycker är jätte viktigt är att man ibland oavsett dag, gör något xtra för varandra i den många gånger trista vardagen. Sagt å gjort. Jag klädde upp mig, och dukade matsalbordet, piffade lite xtra och tände massor av ljus. (bild kommer). Enkla medel för en lyckad och romantisk tisdagkväll. Det blev väldigt uppskattat;) Ta vara på den du håller kär....ryck upp dig och ordna "mysmiddag" NU!

1 kommentar:

Sarah sa...

Hej, är det kul att blogga???
Fin blogg med redan många inlägg :) Kalla tår, ni står ju utomhus, brrr, jag fryser inomhus jag :)

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon