söndag 11 januari 2009

Utbildningar och överkokt kaffe...

En skön sovmorgon, och en lungn eftermiddag blir det idag. Jag har varit till apoteket, och handlat lite på Maxi. Men större ansträngning än så tänker jag inte göra idag.;) Har precis skickat in en bokrecension till Sthlm:s Hundforum där jag läste min hunddagisföreståndareutbildning (långt ord;). Det har varit kämpigt att ta sig igenom alla hundböcker, pinsamt nog så har jag några kvar att läsa innan jag får mitt diplom.Jag måste ta tag i läsandet på allvar nu, för jag vill verkligen ha mitt diplom. Jag vet inte varför jag har tagit sån onödigt lång tid på mig, har bara inte hittat lusten att läsa. Blev ju inte bättre efter att jag tagit bort Jacken heller. Fick antagningsbesked från Umeå universitet i förrgår, 2:a besked- då jag var sen med min anmälan. Jag stod som 31 reserv, var 52:a sist. Jag sökte sjukgymnastutbildningen. Tanken när jag sökte var att jag i långa loppet skulle utbilda mig till hundsjukgymnast.Men nu i efterhand känns det nästan som en lättnad att jag inte blev antagen. Känns väldigt tungt att flytta 60 mil, i 3 år- från sambon. Å så är det ju den där utbildningen i Leksand som lockar. Ska snart sätta mig och skriva en ansökan. Tror verkligen att den utbildningen kommer passa mig. Hoppas!
Jävlar kaffet!!!!! Har glömt kaffet på spisen....kaffedoften som spred sig i lghten gjorde mig påmind. Jag sprang in i köket där sambon står med trasan och ett stort leende- "Jag väntade på hur lång tid det skulle ta för dig att komma på det".....jag hade tur, sambon kom i sista sekund!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon