tisdag 27 januari 2009

Mobilen har kastat in handduken...

( Min "brownie" dimper ner om några dagar;)
Jag var lite väl kaxig igår när jag sa till Anders att jag skulle gå upp samtidigt som honom för att åka till gymmet. Jag kom upp vid 6.30, åt frukost.........var lite trött. "Så en liten vilopaus efter frukosten är oki". Vilken snilleblixt från en som fastnar i drömmarnas värld.............blev ingen träning på morgonen. Är nog lite för seriöst för mig.....just nu. Dagen spenderade jag till största delen i Borlänge. På Anders jobb. Där jag åt lunch, gjorde lite ärenden. D vs jagade intyg..... Jag "kidnappade" Anders en stund för att åka till el-giganten och kolla på en ny mobil. Min gamla har kastat in handduken. Vi hittade en på onoff, men butikspriset var bra mkt dyrare än el-gigantens internetpris. Så jag slog till alldeles nyss....
Sist jag beställde på nätet- så råkade jag beställa två mobiler...(!)....det slutade med att Anders fick sitta i telefon och övertala säljaren att jag bara skulle ha en. ( Det var faktiskt inte mitt fel!!!) Han har därför vid upprepade tillfällen idag sagt: " Bara en Anna-Lena, bara en".......Anders kan pusta ut....det blev bara en;) Jag passade på att kika in på Rusta och dollarstore, innan jag gjorde en seriös "mellanhandling" på Willys. Jädrar va nyttig jag verkade när jag kollade på bandet;)Höll oxå på att bli av med min ena påse som jag hade packat full med varor. Var en dam som var lite väl stressad och förvirrad som tog vagnen med påsen och gick.....fick lov att springa efter och visa henne tillbaka till sín egen vagn. Kvinnan tittade med en förtvivlad blick: "Det var inte på flit".....jag och farbron brevid mig fick ett gott skratt...stackars kvinna, hon verkade ha mycket att tänka på. ( Jag vet hur det är)
Idag var det box igen. "Min" boxingspartner var där, så det blev ett riktigt pass. Jätte skönt att känna att man orkar ta i från start till slut. Träningen har gett resultat:). Träffade Marlene som skulle in på step-passet. Var lite sugen att hoppa på, men maten och mannen hemma lockade.
Till middag blev det lax, med en smaskig sås, och rotfrukter. Anders fick pasta.

1/4 Röd chili
1 dl creme fraiché
2tsk fiskfond
Ädelost (jag hade i rätt mycket;)
2 msk vatten
Lax fileér
2 vitlöksklyftor
Färsk oregano. (Jag hade timjan)
Strimla chilin. Ta bort kärnorna om du inte vill ha det lika starkt.
Stek chilin i en torr panna. Låt den bli brun och skrynklig, men ej bränd!
Blanda i osten, vitlöken, chilin, vattnet, kryddan och fiskfonden i creme fraichén.
Stek laxen, in med rotfrukterna i ugnen 200 C.
När laxen börjar bli klar. Värm upp såsen snabbt
Klar att servera! Gott med pasta, om du ej kör GI ;)
Vi avslutade middagen med kaffe och en en efterrätt bestående av:
Kesella vanilj
frysta jordgubbar
mangosorbe
Mixa! Använd fantasin, går att variera till alla veckans dagar.
Snart blir det natta........för imorn blir det gymmet;), å gärna nått äventyr;)
( Dagarna kan bli rätt långa nu förtiden.......suck)



Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon