lördag 10 januari 2009

Suck

Kändes så bra idag, men med viss nervositet, när jag åkte upp till Lugnet. BS skulle möta Haparanda.Sjukt spännande match men också oerhört frustrerande. BS gjorde bra ifrån sig i 1:a och ännu bättre i 2:a. Det var BS match...... men ändå slutade det med d tunga resultatet 3-5.
Vet att det kan verka lågt att skylla på domarna, men idag har "vi" all rätt att göra det. Jag säger bara det "Ut med domarn å in med Nalle Phu hej..å in med nalle Phu hej å..." Ibland kan man fundera på om de någonsin fått någon utbildning, eller om d har synfel....
Grymt tråkigt för BS, men de är starka i år, så de kommer tillbaka. Nog talat om det, vi hade iallafall tur med vädret. Måste dock ge en liten stjärna till Haparandas målvakt- snacka om underhållande med sina akrobatiska moves- bakåtvolt, splitt å ja veti gudarna va han höll på med.
Imorse hade jag ställt kl för jag hade lovat min bästa och älskade vännina Anna att vi skulle gå på Afrodance på Må bättre kl 10.00. Helt ärligt så tog det redan emot när jag hade svarat ja på det, men när kl ringde blev det ännu tyngre. Snoozeknappen fick känna på tummen flera ggr...så länge att jag försov mig.Tyckte att det var konstigt att Anna inte hade ringt, men hoppades lite kallt på att hon också hade ångrat sig. Först tänkte jag inte ringa, men samvetet för att jag faktiskt hade lovat tog över å jag ringde. En halvt sovande vän svarade. Älskar dig Anna;) Domen från sambon kom fort då han hörde att vi inte skulle gå " Men va värdelös ni är".Jag fick lov att reparera skadan på em då jag åkte till gymmet och cyklade i 45 min och gick på crossen i 10. Känns skönt. Imorn blir det vila, och på måndag blir det styrketräning igen. Kycklingen och gratängen står i ugnen så snart blir det mat och tv- kanske lite glass till efterätt;)Om det smakar gott så delar jag med mig av receptet. Ha en härlig helgkväll, Å heja BS! ( Bilden togs på Hårdrocksfestivalen i Kilafors-08- Anna & Jag)

1 kommentar:

Anonym sa...

Snoozening är farligt....kommer surt efter!!!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon