torsdag 29 januari 2009

Blir inte förvånad....

Jag har svårt att bli förvånad idag, över hur folk beter sig- men jag kan fortfarande bli upprörd och less. Det finns alldeles för mycket saker att bli upprörd för, så jag väljer att inte skriva om allt idag. Men efter att ha sett på tv på kvällen så måste jag bara skriva av mig.
Först: Sveriges värsta förare- vilken !#"!&# program. Är säkert underhållande att se på, men jag kan inte sluta att tänka på vad det är " vi" sitter och tittar på. Dessa människor är exakt lika farliga som rattfyllon! Jag ser inget underhållande i att veta att dessa människor får priser för att de är urusla förare. Att de får fortsätta att köra på vägarna efter programmet! Det är ju lika jävligt att be en rattfull att köra som dessa människor! Visst förstår jag att reaktionsförmågan kanske är bättre hos de nyktra- men de är fortfarande en fara för andra. Alla ska få sina körkort indragna, och de som har godkänt förare (nyligen) ska granskas rejält!
Det är ju rena vansinnet!!!!!
Sen till nästa program- Debatt som b la tog upp att nån kvinna som kallar sig konstnär att simulerat ett självmord, genom att ha låtsat att hon ska hoppa från en bro. Polis blev ditkalld och hon hade gjort sådant motstånd så att hon hade fått handfängsel. Hon hade skjutsats till psyket där hon hade fortsatt vara vansinnig, och slagit personal. Varav detta har hon blivit "bunden" och medicinerad. Är ju helt sjukt! Inte hur polis och psykpersonal agerat utan hur hon har agerat- och det mest vansinniga. Det sitter personer och försvarar hennes beteende och säger att det är i konstens syfte, och de ser inget konstig i hennes beteende!!!!! Hur sjukt är samhället egentligen? Hon ska inte ens få den uppmärksamhet som hon fått i media. Hon ska ha fängelse/ hårda böter för minst uppseendeväckande beteende och skämmas. Tänk på alla människor som blev drabbade av hennes idioti! Människorna som "stoppade" henne vid bron. Resurserna hos polisen, vårdpersonal och de riktigt sjuka på psyket. Nej fy fan säger jag bara. Det måste väl finnas gränser nånstans! Konst, vilket jävla trams! Nästa vecka är det nån som låtsas mordhota någon......men lugn det är bara i konstens syfte!!!!!!Grrrrrr Ja, då har jag fått skriva av mig lite.
Jag har ialla fall varit på spinning, och tränat styrka idag. Gick bra, men jag kände mig inte på topp. Imorgon ska jag träffa Inger på gymmet och sedan blir det solning. Har en del ärenden imorn. Förberedelser inför utgången;) Systemet, strumpbyxor........och packa partyutstyrsel och "sovakläder". Nu är jag ny ägare av en brun W890i............så liten, nästan för liten- den där kommer jag tappa bort i väskan är jag rädd för. Men fin är den, och va mycke finesser. Blir att leka ikväll, och imorgon.....ligger på laddning, men snart får jag börja upptäcka;)
Kram å sov så gott

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon