tisdag 20 januari 2009

Full av energi.

Var längesen jag kände mig så full av energi! Efter boxpasset idag så kände jag mig bara så på "G". Vet inte om tempot var annorlunda idag, eller om jag faktiskt har fått bättre kondis. Gick iallafall jättebra. Jag hade en ny träningspartner idag, gick väl bra. Men jag har redan tingat killen jag boxades med sist, till på tisdagen. Hoppas han inte tror att jag flörtar med honom...haha. Får se hur det blir med träning imorgon. Ev var Anna sugen att åka upp, så då kanske det blir något lättare pass. På torsdag blir det spinning. Alldeles nyss skickade jag iväg en arbetsansökan.....har med friskvård att göra- så nu håller jag tummarna hårt för att brevet faller dem i smaken;) Har varit en lugn dag idag. Var ner på stan en vända för att byta en klänning. Hade vägen förbi Ida som jobbade. Så jag bytte några ord med henne-kul att ses förresten;) Tog sedan bilen ut till mamma, för en fika och lite prat. Hade tänkt att göra lite nytta hemma idag, men kom aldrig igång- så en fika med mamma lockade mer.
Middagen idag "knyckte" jag från mamma. Det blev falukorv med pepparotsås och potatis. Jätte gott!

Falukorv
purjolök
mjölk
färsk pepparrot på tub.
mjöl
peppar/salt

Skiva korven och lägg i smord form. Ställ in i ugnen på 200 C.
Koka potatisen.
Bryn purjon så att den blir lite mjuk, i en stekpanna. Blanda ner lite mjöl (Gå på känsla), vispa snabbt för att undvika klumpar.
Häll över mjölk, och blanda i pepparot efter behov. Smaka av.
Peppra och salta.
Ta ut korven när den fått fin färg. Häll över såsen. Går även att hälla över såsen, och sedan låta den stå ett tag i ugnen. Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon