måndag 12 januari 2009

Shopping och lunch med "gubbarna".

Idag har jag har jag ätit lunch med min sambo och hans trevliga arbetskamrater. Jag hade åkt till Borlänge för att göra några ärenden. Och då passade jag på att kika in till "gubbarna".
Mina ärenden fick jag dock lov att skjuta upp till imorgon. Då personen jag hade tänkt att träffa var på utbildning, och kläderna som jag skulle lämna till min fd arbetsplats- låg hemma;)
(Det insåg jag när jag var halvvägs till Borlänge) Men inte blev jag ledsen för det. Tid har jag gott om just nu, så det blir att ta en tur till "grannen" igen imorn- och då kanske jag passar på att kika in en vända till. Känner mig lite som hemma där;) När jag ändå var i Borlänge så passade jag på att kika in på Dollarstore. Det är rena rama skattkammaren för mig. Inredning ligger mig varmt om hjärtat. Och jag som inte äger den "feta plånboken" älskar att fynda fina, roliga och annorlunda prylar som man kan göra fint med hemma. Jag måste erkänna att det bästa jag vet är att gå in på alla "billighets varhus" och shoppa. Jag skulle kunna göra mig av med en förmögenhet på nolltid. Jag har fått höra en del som tycker att jag är knäpp som handlar massa prylar där. Men när de sedan hälsar på så är det alltid någon som ger mig komplimanger för mina "fynd". Har man bara intresset och tålamodet- och lite känsla så kan man hitta riktiga designartiklar. Idag köpte jag en "Wallwatch". Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den. Känns som att den är lite felplacerad just nu.....men jag ska nog hitta en plats tillslut. Jag köpte även en present till sambons barskåp. Har tänkt att jag ska måla om den vit, och placera den över barskåpet- den blev uppskattad;) Träning på kvällen, så himla skönt. Känns verkligen att jag har kommit igång. Soppmiddag med "bandygänget"- jättegott å trevligt. Kaffe hemma och lite glass (ja, jag är en riktig gottegris) Å snart är det natta. Natti natt
( Har försökt att infoga en bild på klockan, men den envisas med att bli vågrät..? Försöker igen imorgon)

2 kommentarer:

Marlene sa...

Hellu!!
De är du som fått mig att ta mig i kragen till att börja träna, vi kanske ses där : )
Hoppas du får ihop ansökan, lgg ifrån dig den ett tag och tänk på annat eller ta en prom så brukar de bara komma av sig själv. Du fixar det!! Kram

Anonym sa...

Hej hej, Hittade din blogg, jättekul att läsa om er nu när man är några mil bort!! Hoppas allt är bra med er!! Stor kram

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon