lördag 24 januari 2009

Receptet ni väntat på;)

Det blev en rätt sen natt igår ialla fall. Satt uppe ganska länge och försökte förstå mig på "besöksräknaren! som jag satt in på sidan. Får det inte att funka. Jag tänkte ge upp nu, och ringa nån kunnig.... Mumin blev jätteglad när jag vaknade i morse, och som tack fick jag en tass i ansiktet och 4 röda fina streck.....hmmm. Vi tog en kortare promenad i det icke så sköna vädret- Mumin var i alla fall överlycklig. Studsade som en studsboll upp å ner. Jag köpte ett nytt halsband oc h koppel till honom igår. Var omöjligt att gå med honom i det gamla retriverkopplet.(Strypsnara) Det går lite bättre nu....men skulle inte skada med koppelträning. Är helt slut efter en promenad. Idag ska jag åka till exet, och få lite saker efter Jack......blir en lugn dag. Förhoppningsvis ska jag hinna unna mig ett fotbad ikväll. Har lite huvudbry över ansökan- fasiken om jag inte kan få iväg den i tid. Hmmm det börjar blåsa inomhus?- känns som att fönstrerna behöver tätas....
Anders....saknar jag alltid när han är borta. Om det så gäller en dag. Han ringde från Kalix i morse......snart är det dax för match. Önskar att jag kunde vara där och heja på från läktaren- men jag hejar hemifrån istället. Viktigast är att han/ laget vet att jag alltid håller på dem!
Nu till receptet som jag har lovat dela med mig av. Måste erkänna att det inte är mitt hopkok- Nina M heter kocken!

Kokosflingor
Sambal Oelek
Grädde
Vitlök
limesaft
färsk riven ingefära
Kycklingfileér

Dela fileérna (vågrät) så att de blir tunna. Dela på mitten,(lodträt) till två delar.
Lägg fileérna i e ugnsform, 225 C. Blanda grädden med kokosflingor, vitlök, riven ingerfära, sambal O, och limesaft.
Gå på känsla. Peppra fileérna och häll över kokostäcket. Det ska vara ganska tjockt. Snåla ej med kokosen. Servera med grillade grönsaker/ sallad med Tzatsiki. Mums!

2 kommentarer:

Marlene sa...

Åhh det lät gott! Kanske ska testa det ikväll! Va roligt med en vovve ihelgen då, han verkar söt! knäpp kort på honom vet ja ; )
Kan du lära mig om besöksräknaren sen när din funkar : )
Önskar dig en trevlig helg! Kram

Gården vid Grumlan sa...

Hejsan svejsan! Hoppas det går bra med goingen till hund. Skönt med helg. Så de är i Kalix nu. Ska ringa och påminna pappa om att de är där så han kan gå och se lite rolig bandy. Det är ju trots allt ett lag som man verkligen har kvar i hjärtat, och då menar jag FaluBS. Det där med en massa papper. Är i samma dike, säger bara BLÄ!!!
KRAM Elin

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon