fredag 9 januari 2009

Vad blir det till middag?


I onsdags var det bandy, BS- Söderfors. Kylan bet, så vi= "bandyfruarna" gjorde en fuskis och satt oss i "sopptältet". Soppan doftade fantastiskt, och det var med viss avunsjuka jag tittade på när Marlene avnjöt den varma soppan. Jag kunde ju ha köpt en själv, men i denna "kortberonde" värld, är det sällan jag har dom där lösa slantarna i plånboken. Något som jag också får skämmas för varje gång Gun kommer med matchlotterna "satan pengarna!". Får se till att ha lite slantar med mig på lördag. På lördag blir det nagelbitarmatch. BS möter Haparanda. (Bilden är från annandagsmatchen BS-UNIK-13-3!)
Som jag senast sa till Tessan i onsdags- "Det är tur att man inte har hjärtfel". Ibland kan det nästan vara lite för spännande.( BS vann med 9-1)
Det jag egentligen ville få fram med detta inlägg var egentligen ett gott recept som jag kastade ihop efter matchen. Det blir alltid sena middagar efter 19-matcherna så då gäller det att planera i förtid, eller som jag oftast gör- kasta ihop något snabbt.Å så blev det- och det blev kanongott! Så jag tänkte dela med mig av receptet-(Fler recept kommer du hitta under: "Recept å lite annat".)Jag tänkte att jag lite då å då kan dela med mig av mina hopkok- A-L:s specialare eller recept som jag hittat som kanske kan vara intressanta att testa.
Jag har även tänkt att skriva lite om mitt andra intresse som är inredning. Håll utkik!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon