onsdag 14 januari 2009

Kloka ord, från en klok kvinna

Äntligen kom jag upp i tid! Klockan ringde redan vid 8,30, och ringde var 10:e minut till telefonen ringde, som planerat. Det var pappas sambo, som skulle kolla att jag var uppe.(9.30)
Igår kväll fick jag ett sms från henne, där hon ville att jag skulle följa med på nautilus för att sedan ta en lunch på Lugnet. Pappa skulle bjuda på lunchen:)Så jag ställde in min vilodag..... Tog det väldigt lungt på crossen i 30 min. Kändes skönt att springa av mig lite av träningsvärken......för jag lovar att det känns idag...i varenda muskel!Det blev en god lunch med väldigt trevligt sällskap, så tiden rann iväg. Det var jätte kul att vi kunde ses, och prata. Vi pratade om allt. Allt som har med livet att göra- så det blir en hel del ämnen att prata om! Det blir ofta väldigt givande samtal när jag talar med henne. Hon är en stark kvinna, med livserfarenhet, och ett ungdomligt sinne. Vi har lätt att prata, och jag lyssnar gärna på hennes syn på livet, och kloka ord. Tack Inger för en trevlig dag- det gör vi om. Å tack far för lunchen- den var god, det får du gärna göra om;)
Jag har precis hällt olja i håret.....har fått för mig att det kanske kan hjälpa mitt hår, som verkar ha tappat livsglädjen....Nån som har ett bättre tips? Jag är öppen för förslag.
Nu ska jag ägna mig åt att sammanställa min ansökan, så den kommer iväg. Och sedan har jag tänkt att knopa ihop en Räk/bacon paj. Sambon blir testkanin...hehe. Ikväll få jag rå om honom hela kvällen, då det inte är nån bandyträning.....trevligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varsegod lilla fröken!!!

Sofija023 sa...

Nämen! Här hittar jag dig.. nu ska jag börja följa din blogg också :) (min: sofija023.blogg.se) Hoppas allt är bra med dig! Kom precis hem från thailand imorse...gu så kallt det är hemma!!

Gården vid Grumlan sa...

Det är toppen med människor med mycket tankar och livserfarenhet som de kan dela med sig av. Sköt om dig och ha en toppen helg.

Kram E

Anonym sa...

Toppentrevligt!! Man har saker att lära av varandra, ung eller gammal....whatever!! Vi gör om det ,helt klart.Hoppas att håret fick nytt liv!!! Kram I

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon