måndag 19 januari 2009

Motivationen är på topp!!

(P!nk, en av mina favoriter. En kvinna med mycket skinn på näsan, och snygga former.)
Jag känner mig så peppad! Jag körde 1 timme på crossen idag. Körde bara kondition, för att spara på krafterna tills imorgon. Då blir det box!!! Längtar. Anna blev introducerad på Nautilus idag. Jättekul att hon vill börja träna. Känner mig lite nöjd då det är jag som har fått henne att vilja börja. Och ett jätte plus att vi kan träna tillsammans, eller iallafall peppa varandra- Då vi tränar lite olika. Apropå att peppa. Jag har alltid tyckt att det har varit jättekul med träning, och varit intresserad av friskvård. (Tro det eller ej). För många år sedan tänkte jag gå en utbildning till gyminstruktör. Men jag drog mig ur, då jag tyckte att: "Jag är väl för otränat för att stå där och berätta för andra hur dom ska göra"......Visst är jag inte i bästa form nu- (men jag jobbar på det). Men något jag alltid har önskat är att att få jobba med något betydelsefullt- och vad är då inte bättre än att kunna inspirera och få människor att må bättre Jag funderar allvarligt på att kolla upp lite utbildningar......så får jag se vad det leder. "kunskap är inte tungt att bära".
Idag började jag min dag hos frissan. Klippte av en bra bit på håret. Känns ovant, men skönt att bli av med allt slitet hår....Jag tog en sväng in på Gina T, och hemtex. Blev några fynd;) Jag gick hem, åt lunch, och passade på att umgås med Anders innan han åkte på match i Västanfors. BS vann!!! Jag åkte till farmor och farfar I norslund, och åt farmors goda bullar!!!! Nybakta...mums. Är alltid lika trevligt att hälsa på. Hjälpte farfar att förstå sig på cybervärlden, så jag blev kvar så pass länge så att jag fick lov att stressa hem. Skulle hämta Anna för att åka till gymet....Snart är det läggdax. Go natt, vi hörs imorn;)

1 kommentar:

Sofija023 sa...

Vad duktig du är! Känns som du tränar hela tiden.. själv körde jag första egna passet på nautilus igår och det blir gym ikväll med marlene.. hur är boxen? har du varit där på lördagar också?
härligt det såg ut med långfärdsskridskor, har också tänkte att pröva på det.. ska låna mammas skrillor och ut och köra :) Men väntar på strålande sol och -5, det hade varit helt perfekt :) Vill ha en riktigt fin helg då man kan åka skridskor, angla och grilla på isen.
Nej, nu ska det jobbas :)

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon