söndag 18 januari 2009

Friluftslivet tar på krafterna- på ett skönt sätt.

Ludde, Anders, Anna.
Det blev en fullspäckad dag igår. Sambon väckte mig vid 8.30, och tände lampan i taket så att jag skulle förstå att det var dags att vakna. Det tar sin lilla tid......11.00 stod vi laddade vid Främby Udde. Där väntade Anna och Ludde, och två bekanta till dom. Nu skulle det visa sig- är långfärdsskridskor så njutbart som alla säger. Vädret var inte det bästa, men helt oki. Sällskapet var toppen, så det var bara på med grillorna och ut på isen. Till en början kunde jag inte riktgt förstå njutningen i det hela, men när jag väl började få koll på åkningen, å inte tänkte på att jag var ute på sjön. (Är livrädd för att plumsa i) Så började det gå upp för mig att det inte alls var så dumt. Jag kommer absolut göra om det. Efter en kortare åktur på 45 min åkte vi tillbaka till Udden. Åt soppa och drack kaffe. Härligt med varm soppa, och hettande kinder efter att kylan bitit. Man känner sig så nöjd. Killarna tog sig en öl, och snart började jag och Anna planera för kvällen. Vi möttes på systemet, och där blev det bestämt att vi skulle ut och äta! Sambon och jag tog bilen till Skutudden för att lämna tillbaka skenor och skor. Vi hade hört att några bekanta till Anders var ute och pimplade strax utanför Skutudden. Så vi lånade skridskorna en stund till, och tog oss ut till gänget. Som hade hållt igång sedan tidigt morgon. Det var full fart och trevligt. Så vi blev kvar i ett bra tag innan "tårna" sa ifrån, och mörkret började falla. Dagen till ära så fick vi se en havsörn ca 50 m från där vi stod!!!! Hemma bytte jag snabbt om till myskläder, och tog en powernap på soffan. Vid 18.30 gick vi hem till Anna och Ludde, tog nån öl och åt lite ost och kex innan vi gick vidare till G:a blå apelsin. Vi satt där i 3 timmar och avnjöt en fantastisk god middag och trevligt sällskap. Vi avslutade kvällen med ett parti Buzz...vi fick besök som verkade något partysugna, men friluftslivet hade tagit på krafterna. Så kvällen fick ett "tidigt" slut. Men trevligt och kul var det. Somnade som stockar båda två. (Varför säger man somnade som en stock?)
Idag är det en slappdag, med bandy och tacos. Heja Sverige!!!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon