torsdag 22 januari 2009

GI och Thailandresor

( Utsikt från lght i Singapore. Vill tillbaka!!!!)
Ny dag, ny energi. Jag var väldigt seg när jag hämtade Anna för att åka till gymmet. Kändes lite trögt i början, men efter några maskiner var energin tillbaka. Instruktören Mikael kom fram och pratade idag. Han sa något som var väldigt sant: "Det är styrka att träna när det går trögt". Jag fick hjälpa en lite vilsen dam idag. Är ju en djungel med alla maskiner när man är ny, och det kan vara lite bökigt med inställningarna. Var kul att hjälpa till, och hon tackade mig extra när hon gick. Var trevligt;)Efter passet sneglade vi på lunchbuffén på Lugnet. Men vi åkte hem till Anna och åt en GI rätt som hon hade haft till middag igår. Den var jättegod, så det blir den ikväll oxå. Har fått flera sidor med GI recept, som en vän till Anna satt ihop. Tänkte att jag skulle försöka äta efter den ett tag. Kul med ny mat, och alltid bra med nyttig mat. Har skrivit upp mig på spinningen ikväll. Men jag måste nog prioritera hemmet idag, och jobbansökningar. Har gått och stört mig länge på inredningen hemma, så nu blir det att rensa upp och byta gardiner. Sen var det ett tag sedan golvet fick sig en dustning;) Måste skriva ansökan idag, för sista sökdagen är imorgon. Sen ska jag söka resor!!!! Har en bekant som jobbar med Thailandsresor, så jag ska skicka iväg ett mail och höra om han kan hitta något passande. Längtar så efter att få resa igen. Har ryckt i resnerven länge nu. Kom hem från Singapore i sep....tog inte allt för lång tid innan det började rycka igen. Ska jag vara helt ärlig så rycker det nog jämt:)Det bästa jag vet är faktiskt att resa. Ger så mycket! Nej, nu ska jag ta tag i alla sysslor.

1 kommentar:

Sofija023 sa...

Å kan inte du skicka dom recepten till mig också? Det lät riktigt bra iaf, alltid kul med lite nya recept.. man blir så inrutad i det man alltid gör ibland. Min mail: sofija023@gmail.com

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon