söndag 1 februari 2009

Bandy å lite träning.

Jag la inte i nån högre växel på morronkvisten. Låg länge å drog mig i sängen, och tog en sen frukost i morgonrocken. Anders åkte redan strax efter 9.00 för att äta frukost med laget.
Ida och Tessie åkte med mig upp till Lugnet. Där det var dax för BS att möta Nyborg. Trodde att det skulle bli en lätt match då Nyborg är ett av bottenlagen. Men första halvlek var bedrövlig från BS sida. Som tur var vände dom i andra halvlek och fick igång på spelet och benen. Det blev en seger med 10-3. Hade varit lite coolt om dom hade fått in 11 denna gång oxå. Men alltid skönt med seger. Mamma och Lennart (sambon) gjorde en suprise, och dök upp vid 2:a halvlek. Dom hade stått där i första och kollat på matchen och lyssnat på mig, som var något frustrerad. Jag har ett stort hjärta för BS, å då kan det vara lite svårt att hålla tyst;) Efter matchen gick jag, Sofia och Lena till gymmet. Jag körde 30 min på crossen. Jag blev väldigt lycklig när jag såg att de hade skaffat hantlar till gymmet. Jag älskar att träna med fria vikter- känns som att det går snabbare att få resultat, å så känns det mer i musklerna. Jag körde 6 kg 3X10 och 8 kg 2X5 Biceps. Det saknades en träningsbänk, så jag satt mig i bennpressen och körde bröstpress. Gick jättebra då jag lutade bak stolen. Det gick bra att träna, men jag känner mig lite konstigt hängig- inte riktigt i form- påväg att bli sjuk? Anders hade äran att ta hand om maten idag..........och jag blev så stolt när jag såg att han hade gjort hemmagjord pizza. Smaskens.
Nu blir det kaffe- och kanske en tugga av Anders bulle...om den inte är uppäten.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns massor med fria vikter på gymmet men det är i det gamla gymmet.. Du går bort till den förra receptionen och tar en trappa ner så ligger det där..

Anonym sa...

Tack. Jag vet om det. Men jag har varit ner där förr, och tyckt att det varit rätt sunkigt.....sen är jag inte så stark ännu;) så jag klarar mig med vikterna där uppe:)Men tack ändå för tipset.

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon