fredag 27 februari 2009

Bandy, buffé å shopping

Dagarna har gått fort. I går sov jag alldeles för länge (kanske därför dagarna går fort;) Efter en enklare frukost åkte jag till gymmet och körde på rodden i 30 min, och tränade rygg/biceps. Jag hann träffa min älskling en snabbis innan han åkte till scandic för att äta med laget. Vid halv 5 skjutsade jag upp honom till Lugnet, åkte sedan hem, bytte om, och hämtade Therese för att åka till buffétältet. Snälla Kent, Bygging-Uddemann, bjöd jobbet och några av oss bandyfruar på mat å dryck. Hade inte tänkt att dricka något, men stämningen och kommentarerna om att jag är gravid fick mig att ta ett glas- å några till;) Så nu har ni bevis- jag är INTE med barn..hahah. Det var riktig feststämning och det blev ju bara bättre när BS vann med 4-3 mot Tillberga. Anders gjorde en kanonmatch- så jag var lika stolt som vanligt. Guldstjärnor till laget- alla krigade. Kul att se. Jag och Sofia fortsatte festen hemma hos henne med rödvin å prat i hennes jättemysiga/ fina lägenhet. Jocke hennes sambo blev oxå lite indragen "partyt"....stackarn. Det blev e relativt tidig kväll- 23.30. Tack för det. Vid 5 tiden på morgon gjorde gårdagens fest sig påmind, med dimmiga ögon, yrsel å hunger. Jag var så hungrig, när Anders gick upp vid 6.30 tog jag mig upp och åt frukost framför The Voice på kanal 5. Tog sedan det smarta beslutet att sova en stund till. Vid 9.45 ringde Anna. Jag hade lovat henne att träna på morgonen för att sedan åka till strutsfarmen i Blge. Kändes tungt när vi klev in på gymmet- men det gick bra å kändes väldigt bra att jag lyckades ta mig igenom hela passet.
"Strutsbesöket" ställdes in, då jag, och Anna hade blivit erbjuden att följa med Lena och Sofia till IKEA. Anna hoppade och fortsatte vara duktig på gymmet och i simhallen. Jag blev hämtad, efter att ha tagit en dusch på Lugnet. Med blött hår, dom hade tagit bort hårtorken! åkte jag och Lena med Frida till bussen som skulle till Oslo, och sedan till stan för att plocka upp Sofia. Vi släppte av Lena som gjorde ett ärende, och åkte hem till mig så jag fick fixa frissan, och byta skor. Var lite virrig imorse. Sedan var det raka spåret till IKEAs resturang, för att fylla på energi inför shoppingrundan. Vi åkte sedan till Ove Jansson- en stor affär med massor av fina saker till billiga priser- dvs ett paradis för mig, dock inte för min plånbok. Men jag fyndade två krukor och två "ljushjärtan" som man sätter på väggen. Vi blev kvar där rätt länge, innan vi åkte tillbaka till IKEA. Även där drog timmarna iväg. Det blev en pläd, värmeljus(ett måste) stearinljus, galgar, två vaser, shaker, och en tekula. På vägen hem åkte vi förbi willys och handlade lite. Sofia och Lena fick hjälpa mig att bära upp alla påsar........Nu har det blivit tv å mys med Pizza. Önskemål från sambon, så man får ju offra sig;) Imorn ser det ut att bli "bowlinghallen" i Rättvik med Anna. Vi ska uppleva nostalgi med med det gamla bandet Freestyle. Ha en trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon