söndag 15 februari 2009

Bandy, öl å sång

Vilken heldag! Igår började jag dagen med frukostbuffé på Grand. Jag mötte Sofia, Frida och Lena Karls utanför entrén kl 9.15. Vi satt länge och njöt av lyxen. En snabbis in på systemet, för att handla lite godsaker.....;) Å sen raka vägen till bussen. Som skulle ta oss till Ljusdal och bandy. Det var helt underbart väder, vackra landskap, trevliga människor, öl å sång och många skratt. Det tog sin lilla tid att komma fram, då det blev några behövliga kisspauser- men vilka roliga pauser sen...hahaha;) Det bjöds på många skratt. Väl framme så fortsatte festen på läktaren- och det blev en rejäl målfest- 11-4!!! Efter matchen stannade vi till på Max för lite energipåfyllning- men vet inte riktigt var energin tog vägen- så gott som alla somnade i bussen påvägen hem. Men det var behövligt- hemma i Falun blev det en rejäl uppfräschning, dusch, smink å klänning. För att sedan fortsätta festen hemma hos Lysse och Osten. Sofia kom förbi hos oss innan vi gick till Lysse/Osten. Hon är supertrevlig, och det var jättekul att få en "heldag" med henne- Vi måste umgås mer;) Min klänning sprack i ryggen!! Så det blev att gå hem och byta om....Vägen tog oss sedan till Harrys- där blev det dans, champange å .....å lite annat;) Av nån anledning blir man lite hungrig efter krogen- så det blev pizza. Kändes som en bra idé inatt......Kl 3.30 Sa vi go natt........eller vi somnade dirrekt.
Å så blev det söndag......kl 10.00 ringde klockan. Jag hade lovat syster att hon skulle få hålla ett hudvvårdsparty här kl 12.00. Några glas resorb, en dusch och smink senare kom gästerna. Jag kände mig redo för slakt...som tur var mådde jag inte dåligt men var hemskt trött. Anders stängde in sig i sovrummet, vid 16.00- bytte han sängen till soffan. Där somnade vi båda två.
Nu ska vi beställa mat från Tzatsiki- å gud va gott det ska bli;) Tack alla vänner för gårdagen. Jag hade jättekul!!!! Kram till er alla! Å va roligt att vi blev så många "bandy-fruar" tillslut.
BILDER KOMMER SENARE;)

1 kommentar:

Sofija023 sa...

Ja vad trevligt det var i lördags!!! Vill ha helg igen :) Ringde BrödernaLarsson men de hade inget ledigt just nu, tack för tipset iaf!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon