torsdag 12 februari 2009

Natten var jätte jobbig, då jag inte fick mycket till sömn. Så när det var dags att gå upp, så trodde jag knappt att jag skulle orka öppna ögonen. Men idag har det varit en bra dag;) Halv 12 möttes jag och Anna för att gå ner och göra stan. Målet var träningskläder till Anna. Anna såg oxå helt ur gängorna ut.......så vi började med en kopp kaffe på Pralin. Anna piggnade i, och vi fick en lungn start på shoppingen. Det blev en lyckad shopping, med påsar i bådas händer;) Lite dåligt samvete för att jag lättade på plånboken, men jag får se det som en alla hjärtans present till (mig &) Anders;) När det var klart åt vi en senare lunch på Sushibaren på Åsgatan. Vi delade på oss, och byte om till träningskläder. Vi åkte sedan upp till Nordsjö för att kolla tapeter, medan maten la sig. (Anna ska fixa fint hemma). Det blev både en tur på crossen och rodden för min del. Sedan blev det styrkeprogrammet, å lite övningar med dom fria vikterna....så skönt att känna när det biter. Jag ska snart göra ett nytt träningsprogram, å då blir det mer fria vikter, jippi! Som sagt idag har det varit en bra dag. Jag har fått umgåtts med min bästa vän hela dagen. Tränat. Företaget som jag kontaktade i tisdags ringde redan idag, och ville få in en ansökan av mig. Håller tummarna. Å så fick jag äntligen besked från a-kassan att allt är grönt. Middagen blev lyckad- Lax med omelett och romsås med räkor. Å så får jag umgås med älsklingen på kvällen. Det är receptet på god hälsa- Sann vänskap, träning, god (nyttig) mat, och kärlek;)

1 kommentar:

Gården vid Grumlan sa...

Skönt att höra att allt är frid och fröjd. Blev orolig när jag läste FK:s närupplaga. Sköt om er och ha en toppen alla hjärtans dag i morgon. KRAM

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon