tisdag 10 februari 2009

Komplettering...å recept;)

Glömde några punkter i min "Jag vill lista":

  • Jag kan även tänka mig att jobba inom friskvård med människor (Som jag tidigare nämt)
  • Jag vill driva en/ett egen firma/företag..............En stor dröm som jag hoppas blir verklighet.

Idag vaknade jag och hoppades att det skulle vara samma pangväder som igår. Mamma hade "lovat"- Att i morgon blir det ännu finare väder. Långfärdsskridskorna låg redo för att användas- lånade dem av mamma. Jag tittade ut...........Var är solen?!. Med stor besvikelse åt jag min frukost framför Oprah, och ringde sedan Anders på jobbet. -" Får jag komma förbi?". Vädret lockade inte till någon "lågfärd".För att inte fastna i soffan,tog jag bilen till Borlänge. Jag lånade datorn där och kollade efter jobb. Ringde ett företag idag, och gjorde mig hörd. Personalansvarig var på kurs, så nästa vecka skulle hon höra av sig. Får hoppas att det leder till något. Ikväll har jag varit på box. Blev ett relativt lungt pass, då jag fick sparra med en nybörjare....jag gick 15 min på crossen efter. Var väl kanske bra att det blev lungt, pga formen förra veckan. Dumt att köra på fullt direkt- lätt att göra det när jag känner att jag vill "ta igen". Till middag blev det en jättegod middag. Känner mig rätt nöjd själv;) Så jag tänkte bjuda på receptet, och även på middagsreceptet som jag bjöd på i söndags när Inger och far var här.

Kokos/curry fisk med grönsaksgratäng.

Pangasiusfilé (Vit fisk/1 filé per person har jag räknat.) Kokos, curry, salt, svartpeppar. Dela upp filéen i två bitar. Salta, peppra, på med curry och rikligt med kokos. Stek i smör, till fisken fått fin vit färg. Stek på båda sidor, så att kokosen blir lite stekt. Stek på svag värme.(Obs får ej bli svart!!!!)

Grönsaksgratäng:

Broccoli, blomkål, grädde, curry, kokos, riven ost, fetaost. Blanda allt i en ugnsform, 200¤C. Låt stå i ugnen tills osten fått fin färg, och grädden fått koka. Jag tycker att det är godast när grönsakerna fortfarande är lite fasta. En smaksak;) Toppa rätten med festaost, när den tagits ur ugnen. Klar att servera med fisken.

Kyckling/broccolilåda

Kycklingfiléer i bitar, Broccoli, cantadouost chili/paprika. ( P ga av en miss blandade jag chili/paprika med vitlök/ örter- men det gick det med;) hackade soltorkade tomater, färsk timjan, svartpeppar,turkisk youghurt.

Stek kycklingbitarna så att de får vit färg ( får ej bli torra) Lägg in dem i en ugsform tillsammans med broccolin. Gör en röra av youghurten, tomaterna, timjan, C-osten. Om du ej har vitlöksost så är det säkert gott att pressa i färsk vitlök. När du vet att kycklingen är genomstekt, ta ut formen. Gör ett lager av röran/smeten över kyckling/broccolin. Låt stå en stund och puttra, så att röran blandar sig med kycklingen/broccolin. Gå på känsla. Locket får ej "dela" på sig och bli för stelt- godare när den är krämigare. Ta ut och servera som den är med sallad, eller med tagitelle. Hoppas det smakar;)

1 kommentar:

Gården vid Grumlan sa...

Hejsan tjejen du ska se att allt ordnar sig. Bra saker händer bra människor. Stor kram till dig

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon