fredag 20 februari 2009

Idag har det skrivits historia.

Idag har det skrivits historia!
Kl 6.00 hängde jag på låset till Lugnet, för att jag skulle in å träna!!! Måste erkänna att jag inte hade varit lika hurtig, om jag inte hade behövt vara chaufför kl 5.30 till Lugnet. Men det var jag. Är ju dax för Anders och resten av BS att åka upp till Kalix, och spela sig vidare till kval;) Om det går dåligt så kommer de hem på måndag, men jag håller tummarna att d kommer hem på onsdag;) Det gick riktigt bra att träna så tidigt, men det var tungt att gå på crossen....konditionsträning på morgonen är inget för mig. Jag var kvar till 7.15, sen hämtade jag Mumin, som väntade i BS lokaler. Jag, och "min" ängel Ida ska dela ansvaret att ta hand om vilddjuret medan BS är i Kalix...............Kändes tungt att ta hela ansvaret själv, då denna lilla vän är väldigt krävande- och då ställde Ida upp. Tack så hemskt mycket vännen! Känns lite som att vi tagit vatten över huvudet..........men bit ihop bara......suck. Hela em har jag och Anna gjort stan. Alltid trevligt, jag hämtade sedan Mumin som varit hos Ida undertiden. Promenaden hem...jadu...inga kommentarer. Denna gång fick jag ialla fall stå på benen..........det gjorde jag INTE när jag gick till Ida. Nu ska jag lägga mig på soffan......sen blir det att fixa mat till mig och Ida. Ida ska sova här inatt, och ev några dagar till. Kul med sällskap. Är bjuden på fest imorgon- har sett iframemot det länge---men idag , nja vet inte om jag har nån festlust. Skulle vara kul att träffa alla vänner....men.....får se dagsformen imorgon. Vill ju inte heller lägga allt på Ida, tar på krafterna att vara hundvakt. Sen upptäckte jag en jobbig grej idag...........att jag är lite rund om magen är ju ingen nyhet, men dom senaste dagarna har jag tyckt att jag blivit större. Anders har bara skrattat. Men idag när jag provade jeansen som jag köpte för nån månad sedan- som jag skulle "träna mig i". Dom gick inte ens ihop!!!!!!!! va FN händer- här tränar jag som besatt å så går inte jeansen ihop....är det tacken det? Får väl kämpa vidare å hoppas att det snart vänder......nä nu är jag på dåligt humör. Soffan väntar. Trevlig helg!!! Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske finns en liten knodd där inne som växer?=) Hoppas du får en trevlig helg och har det bra! Kram kram

Gården vid Grumlan sa...

Precis samma som Anna skrev tänkte jag med när jag läste ditt inlägg. ;) Sköt om dig och ha en toppen helg!

Kram

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon