måndag 9 februari 2009

Änt d härligt så säg;)

Vid hoppbackarna-Kl 13.00. Skutudden/Runn Kl 16.15.

Gårdagen blev en lugn och skön söndag. Började på stan, jag och Anders strosade runt lite.
Tog en fika och läste tidningsbilagan på Pralin. Kompletteringshandlade på Hemköp- Anders gick hem, och jag stannade kvar och drömde mig bort på Åhléns. Brukar gå runt i butiker, bli inspirerad och fantisera ihop "inredningar"..........liten hobby..haha. På kvällen kom Pappa och Inger på middag, och filmtittning- Småstadsliv. Maten blev lyckad, var lite nervös då jag komponerade ihop rätten ca 45 min innan de kom. Å Småstadsliv- har du inte sett den så är det dax nu! Var en lyckad dag, så därför blev jag förvånad när mitt humör svängde drastiskt då det var dax att sova....haha. Jag kände mig grinig, och ledsen. Å tom smått irriterad på Anders. Å stackarn hade inte gjort något fel! Jag kunde inte skylla på "roliga veckan" heller....Jag sa till Anders att jag var grinig- " Varför då?"- "Jag vet inte". Han nöjde sig med det svaret, och somnade. Haha. Han vaknade till när jag låg å snurrade- pussade mig gonatt- några xtra gånger. Det fick mig att börja gråta(?)- läskigt känslig...Hade så dåligt samvete för att jag var irriterad på honom, och störd på mig själv att jag låg och var ledsen å grinig utan anledning. Kvinnofolket är då ett konstigt släkte....dock har jag inget sagt om männen....(Dom är ju som dom är...) Kanske fick jag min förklaring idag- FULLMÅNE! Är väldigt vädersjuk, och när det är fullmåne så brukar jag ha hemskt svårt att sova- den kanske t om leker med mitt humör. Slutsats- Jag skyller på månen. Idag öppnade jag kylskåpet, suktade efter en god frukost. Det jag fick var en skål fil och en skiva möglig bröd (Jag åt inte brödet). Min kära sambo hade tagit det sista brödet, och pålägget med sig till jobbet....gulligt av dig. Det var ju kanonväder utanför. Klarblå himmel, strålande sol och massor av snö. Änt d härligt så säg;) Anders har varit som ett barn på julafton- tittat ut genom fönstret å sagt: "Det snöar, kom får du se- gu va bra, mera snö"- Å så är han ju jämte oxå. Idag hade det varit straffbart att sitta inne. Så jag klädde på mig rejält, tog med mig liggunderlag, te å tidningar. Åkte sedan upp till hoppbackarna på Lugnet. Satt mig i en snövall- å njöt. Tänkte på min jämte som var "inlåst" på jobbet.....Åkte efter ca 1½ timme ut till mor på Skutudden. Hon bjöd på fika, sen tog vi en promenad till sandlandet för att sedan gå ut på Runn, pulsa i snön runt udden, å sen hem till mor.(45 min) En skål fil med flingor- sen hem. Ombyte till träningskläder. Ett pass på nautilus- som gick bra;), 20 min cross+ styrka. En snabbdusch- promis på 25 meter till BS:s lokaler. Där det var soppkväll. Trodde jag- ikväll hade "kocken" slagit på stort å bjöd på kött å potatis, å smaskig sås. Jättegott! Nu blir det lite briéost framför tv:n.;)
Gött å leva...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig dag det verkar som du har haft! =) Du kan väl skriva din mailadress till mig så ska du få mitt användarnamn och lösenord! =) Skicka din mail på ett sms kanske! =) Kram!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon