fredag 13 februari 2009

Seg dag.............

Idag får jag skämmas.........har knappt varit utanför dörren. Fast att det har varit kanonväder ute. Jag har iallafall gjort lite nytta hemma- tvättat och dammsugit. Jag ringde mamma på fm och frågade om promis vid 15.00. Jag skulle ringa när jag var påväg ut. Men när jag ringde så var hon på promis med mormor...jahapp. Jag åkte upp till gymmet istället. Gick trögt, fick ont i huvudet på crossen(30 min) men fortsatte tiden ut. Tränade lite med de fria vikterna, och några sit-ups. Det fick räcka för kvällen. Åkte hem, tog en dusch. Förberedde maten. Lyckades även denna gång;). När maten stod i ugnen, (Anders var hemma) så åkte jag till mor med långfärdsskrillorna (som jag hade tänkt att använda i veckan...)
Gick in en stund och hade en trevlig pratstund med mor och Lennart. Hemma avslutade jag middagen- dukade fram och njöt av den goda maten och sällskapet. Vi hade tänkt att åka till Karlsbyn på veteranbandy ikväll- men värmen inne lockade mer än "vädret ute". Ska ju på bandy imorn;)! Ska bli jätte kul. Vi är ett gäng kvinnfolk som ska ta supporterbussen upp till Ljusdal, och heja fram våra kämpar. (Med partydricka å sång;) Jag och några i gänget ska starta morgonen med frukostbuffé på Grand. Gäller att ladda rejält;) 11.15 går bussen. Nu dags att ladda batterierna. Kram å go natt å fortsatt trevlig helg:)

KVÄLLENS MIDDAG:

Kycklingfilé.

Turkisk youghurt
Röd hackad chili
Hackade torkade tomater ( i olja)
soya
Teriyakisås -----------> Blanda till en röra. Lägg filéerna i en ugnsform. Gör ett fint lager av röran på filéerna. In i ugnen. 200¤C. (Håll koll på kycklingen. När köttet är fint vitt rakt igenom-färdig) Servera med Baconsparris: Linda bacon skivor 1-2, kring ett knyte av sparris (3-4 sparrisar) Stek, eller värm dem i ugn. Ta ut när baconen fått fin färg, gott när den är lite åt det knapriga hållet. SMAKLIG MÅLTID!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon