onsdag 4 februari 2009

" Inga drömmar, inget mål- ingen framtid!"


Den ständiga frågan: vad ska jag bli när jag blir stor? ...gnager i huvudet på mig. För jag vill verkligen "bli" något. Jag pratar inte om att bli kändis eller ha ett flashigt jobb.
Det jag menar är att jag vill bli något som jag själv kan känna mig stolt över, ett jobb där jag kan "växa" som person och må bra. Egentligen skulle jag kunna bli mycket, jag vet att jag skulle kunna "bli" något...aja baja prata bra om sig själv.....men jag har klankat ner på mig i alldeles för många år. Så nu tänker jag bara se till min bra sidor. För jag har många bra sidor. Jag skulle passa för massa olika jobb. Är väl därför som min väg varit så krokig och att jag nu ännu känner mig lite förvirrad. Det är ju bara jag själv som sätter krokben-jag är för feg. Visst är den ingen piece of cake att ordna vilket jobb som man själv önskar. Men jag kommer ju ingenstans om jag inte försöker. Och visar jag mig inte, så syns jag ju inte heller....å vågar jag inte misslyckas så kan jag inte heller lyckas....Jag har service i blodet, älskar att möta nya människor, och att lära genom utbildning, möten och resor. Jag har massor av ideér, och blir kallad drömmare. Men vad är egentligen fel med att drömma? " Inga drömmar, inget mål- ingen framtid!"
Jag är inte rädd för nya utmaningar. Jag kan prata för mig, och är mer smart än dum;) Jag har många intressen så som: inredning, friskvård, djur mm. Jag skulle kunna tänka mig att jobba i butik, ordna events, arbeta med djur, friskvård U name It! Jag är öppen för det mesta. Men var ska jag börja?...........Kan bli galen på att gå runt och tänka på det här. Jag börjar närma mig trettio........jo visst jag är ung. Men jag vill ha familj snart, och då vore det rätt skönt att ha ett jobb till å börja med.............tro inte att jag går hemma och drar benen efter mig. 20 timmar om dygnet tänker jag på denna fråga: Vad ska jag bli! Vad vill jag bli?..................Hoppas att jag snart får svar på det:) Vill mer än gärna ha ett jobb.
Idag började jag dagen med att laga älgbiffar i tomatsås. För att sedan åka med matdosa till Anders, och luncha med gubbarna på B-U. Jag blev kvar hela em, Anders åkte hem med mig.
Vi var ner på stan, och Anders shoppade ett par haglöf byxor, å så tog vi en fika på Pralin.
Sedan var det dax att hämta ut min telefon..jippi! Jag kom fram till kassan, satt igång min telefon som hade slocknat. Den hade jävlats en hel del de senaste dagarna- men idag nådde den höjden av djävulskap. Jag förklarade för kassörskan att min telefon krånglade lite, men snart skulle hon få koden så att jag fick ut mitt paket. Jag fick gå åt sidan, så andra i kön fick företräde.....efter 5 min öppnades inkorgen- efter 10 min kom meddelandena upp.......efter 20 min!!!!!!! hade jag fortfarande inte fått fram rätt meddelande. Jag var eld å lågor, Anders tog det lungt å sa: Nu åker vi hem. Vi åkte hem å jag var skapligt irriterad på min !#"#%" telefon. Väl hemma svor jag lite lätt, å efter ett tag fick jag fram koden. Jag gick med snabba, bestämda steg ner på ICA och hämtade ut min nya vän. Så fin den är, å bra ljud är det oxå;) På kvällen blev det pizza......idag har det varit en riktigt "syndens dag". Jag har ätit godsak på godsak å pizza.....fy på mig men gu så gott det var:) Ät å njut, å träna hårdare. Kram å go natt.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon