onsdag 18 februari 2009

"Jag älskar den mannen"



Jag känner mig så glad och laddad idag;) Först började dagen med en incindent som kunde ha förstört hela min dag, men.......Jag satt och åt frukost i lungnar ro i bara underkläderna när Anders ringer: "Dom lappar bilarna utanför". Jag kastar på mig täckbyxor, joggingskor å täckjackan, små springer ut till bilen. Jag ser en man närma sig, men går mot bilen å ska precis öppna den då: "Du det är lite försent nu, jag har redan skrivit lappen"......En jättesuck från mig och ledsna bambiögon- Nej......men snälla, jaha ..då går det väl inte att göra något åt det...suck suck suck.å ja som PRECIS skulle flytta min bil....- Ok, vi gör så här, om du lovar mig att aldrig stå här igen, så stryker jag 400:-. -Jaja ja..jag lovar, jättesmile!. Jag åker till en närliggande gata där det är gratis att stå, men det är proppfullt. Jag stannar på ett litet olämpligt ställe, för att fundera ut var jag ska ta vägen. Då kommer han igen!!! Å jävlar. Han vevar ner rutan- du, du vet att du inte kan stå där- OJA jag vet, kollar bara efter en plats. Jag åker efter honom, och han gör en u sväng. - Jaha vad är det nu då- tänker jag. - Du, backa så ska jag visa dig var du kan stå (!?). Haha....parkeringsvakten VISADE mig var jag kunde stå, med ett leende!?!. Jag älskar den mannen!.Han har verkligen ändrat min syn på parkeringsvakter;). Gäller bara att jag kommer ihåg attbyta sida ikväll- datumparkering. Kl blev 12 och det var dags för ett nytt träningschema. Han är så himla trevlig, å motiverande- instruktören alltså. Vi gjorde 2 pass. Det ena kör jag måndag och fredag, och det 2:a på torsdagar. Sedan har jag boxen på tisdag. Blir hårdträning, men jag ser framemot det. Det här har jag önskat i flera år. Att få experthjälp och peppning- och ett riktigt pass som biter. Känns så jädra kul. Jag fick även veta att han hade blivit avdelningschef, och att han till nästa möte skulle kolla om jag möjligen kunde börja jobba som "inhoppare"- Håller tummarna super hårt!!! Den braiga dagen är inte slut än. Igår kväll försökte jag övertala min älskling att äta frukostbuffé med mig, men plikten kallade så det blev ett nej- men NU har vi bokat biobiljetter och ska iväg och äta middag på O´learys. Blir för den "intjänade" bötern idag....Å vilken härlig dag. Puss å kram till ALLA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om att det blev en bra start på dagen istället! =) Jag ändrade också lite inställning till parkeringsvakter nu, haha! Skönt att få pass planerade. Skulle jag nog också behöva, för just nu går det åt skogen med träningen!! =( Men nästa vecka kör jag igång igen, haha! Hoppas du har haft en bra kväll! Kram! /Cathrine

Anonym sa...

Hej! Jag har tackat nej till jobbet nu. Det är inte värt det, precis som du skrev. Och jag ska jobba relativt mycket på flash under mars, och sedan ska jag eventuellt jobba med målning i sommar ;) Hoppas att du får jobba på Anders jobb du med, det är ju så tråkigt att bara gå hemma! Kram kram

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon