tisdag 24 februari 2009

Vad har hänt med Mumin?


Vad har hänt med Mumin? Han har varit som en dröm på morgonen (Om man jämför med tidigare)I morse blev jag nästan orolig att något hade hänt, för jag hörde inte ett ljud, inte ett andetag. När jag gick förbi fotöljen, så låg han där. Egentligen är det ajabaja, men kändes onödigt att börja tjafsa när han skötte sig så bra. Han var coollugn, när Ida gick upp och gick ut med honom. Och promenaden hade gått bra. Vid frukost la han sig brevid bordet, gjorde några försök att tigga men gav sig direkt. Nu ligger han brevid mig på sin plats, medan jag bloggar. Halleluja moment! Klapp på axeln till mig och Ida, med lite hjälp av Olympe( Marlenes goa och lydiga Rottweilertik) och Marlene;) Vi, bandyänkorna (Sofia du räknas du med) firade med en middag hos Marlene igår, att killarna ej kommit hem. Det var en jätte god middag som Marlene hade ordnat. Efter maten, gick vi in i vardagsrummet, drack vin och pratade länge..........(jag drack vatten;) Tiden gick väldigt fort. 00.20 åkte dom sista hem, d v s säga jag , Cathrine , Ida och Mumin. Det var jätte bra att Mumin fick umgås med Olympe, hon satt honom på plats några ggr. Han behöver verkligen lära sig hundspråk...å människospråk;) Tidigare på dagen gick jag och Ida med Mumin och Olympe på en mindre lyckad promenad. Det gick bra i omgångar när Mumin varvade ner några snäpp...men runt kålgårn kom vi inte. Blev alldeles för tungt, han var som vanligt helvild. Vid 17. oo åkte jag och Anna till gymmet. Det gick urdåligt för mig. Orkade ingenting. Får försöka ta ny tag idag. Men jag är fortfarande inte riktigt 100 (?!). Ikväll tänkte jag kolla om inte "änkorna" vill komma hit, på lite mat och lyssna på matchen. Nu är det dags att ta tag i hembestyren.....känns som att det är dax för en rejäl uppröjning. Håller tummarna nu att Mumin fortsätter i samma mönster som på morgonkvisten. Kram

2 kommentarer:

Sofija023 sa...

Eftersom jag räknas som en änka utan att vara det så låter det trevligt ikväll.. jag är änka hemma då joakim är borta å har grabbkväll med fotboll. Men måste veckohandla å lite sånt direkt efter jobbet men d hinner jag :)

NU fick jag sms av dig.. haha.. så nu vet du :)

Anonym sa...

Haha ni verkar ha fullt upp med Mumin, vems är det förresten?=)

Lät trevligt med ännu en tjejkväll:) hoppas ni får de trevligt..
kram kram

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon