onsdag 11 februari 2009

Idétorka har jag inte...

Idag åkte jag och hälsade på farmor och farfar. Vi fikade, åt farmors goda bullar och pratade om dåtid och framtid. Tycker att det är jätte trevligt och mysigt att få umgås med dem. Jag tycker om att höra deras livshistorier, och deras syn på nu och då. Idag frågade jag om hur de träffades;) Efter att jag hade varit hos dem, så gick jag över till mormor och morfar som bor ett stenkast från farmor och farfar. Vi satt i soffan och hade en trevlig pratstund. Klockan drog iväg, och det var dax för mig att tänka på hemfärd, och kompletteringshandling. Jag passade på att handla på Willys, som är min absoluta favoritbutik. När jag närmade mig hemmet, så såg jag en massa blålysen. Jag är något nyfiken av naturen. Så jag tänkte att jag åker en omväg, för att slippa hamna i "kaoset". Och efter att jag har parkerat så går jag och ser efter vad som står på. Men när jag kom runt hörnet så var det fullt pådrag även där med brandbilar och poliser. Det knöt sig i magen. Det visade sig att det brann i ett närliggande hus till mitt hem. En nära vän till Anna bodde i samma hus, så jag ringde direkt till Anna. Vi möttes sedan utanför huset (Hon hade kontaktat sin vän, och allt var lungt). Det var som ett stort svart hål i huset........otäckt. Får alltid rysningar när det gäller bränder. Går så himla fort. Och det är så lätt hänt...........Hoppas att det gått bra för innehavaren. Anders var på ett möte på kvällen, så jag följde med Anna hem på en kopp kaffe. Alltid trevligt med Annas sällskap. Hon är en underbar vän, och hon känner mig så väl. Vi satt å pratade om framtiden- hon gör livet lättare att leva. Älskar dig vännen, är så glad över att du finns i mitt liv! Hemma blev det grönsakgratäng ( Lika som igår) med knaperstekt bacon. Jätte gott. Lite efterlyst..........och funderingar. Jag har ev hittat på en väldigt viktigt projekt som jag har tänkt ägna min tid åt, nu när jag har "ledig" tid. Ska kolla upp möjligheterna imorgon;) Idétorka har jag inte;) Snart dax för sängen. Ska på stan med Anna imorgon och hitta nån snygg träningsoutfit åt henne, sedan blir det träning! Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon