lördag 7 februari 2009

Tänk om......

Överraskningen gick som planerat..Anders hade inte en aning.;)
När vi stannade vid bandyplanen i Linghed, så såg han ut som ett nervöst frågetecken...haha.
Vi klev in i Lingheds bystuga där Susanne tog emot oss. Överraskningen var 60 min helkroppsmassage. Vi fick gå upp på övervåningen där hon hade gjort ett mysigt "massagerum". Anders fick börja. Det var avslappnade att bara sitta brevid, läsa tidningen och lyssna på den avslappnade musiken. Efter en timme var det min tur.Jag hade förberett för Anders, så att han hade kall öl, och en aftonbladet medans han väntade på mig;) Å det var fantastiskt skönt.....hade en hel del spänningar- otroligt vad man samlar på sig. Men kände en stor skillnad när jag gick därifrån..........båda två gick belåtna men trötta, och avslappnade. Tiden tickade iväg, så vi bestämde oss för att beställa mat från tzatsiki. Det slank ner en liten nougatkanin från hemköp oxå....mums filibabba. Det blev som i dom flesta svenska hemmen idag...schlager.......ja va säger man- same same but diffrent- jag gick och tog en dusch. Säger rätt mycket om hur imponerad jag blev....Varje år ställer jag mig frågan: " Om dessa låtar blev utvalda, hur lät dom andra låtarna som inte kom vidare?!" Kan ju säga att jag hört värre, fanns några "oki" låtar.....men schlager..nja? Jag har iallafall haft en toppendag med MIN bästa vän och underbara sambo- Du gör mig så lycklig! Fick ett mail idag med väldigt många nyttiga tankeställare.......det fick mig att fälla några tårar.........för vissa meningar var så träffande. Bl a stod det att man inte skulle vänta med att göra saker som man vill. Att inte säga att "någon gång ska jag......" för man vet inte om det blir "någon gång". Dessa ord har jag sagt flera gånger idag....och tidigare " Någon gång ska jag....." hemskt träffande. Gör mig frustrerad att jag inte vågar. Gör mig frustrerad att jag så många gånger sagt, och tycker att " När jag blir gammal så ska jag inte ångra något. Inte känna varför gjorde jag inte det å det.....".........men här sitter jag...å vad gör jag åt alla de saker jag VILL göra...? ...Inget....bara drömmer- " Tänk om.." Så frustrerande!!!! Inte konstigt att jag har svårt att sova...... Hoppas ni får en härlig natt, med fina drömmar- och att ni nån gång tar tag i era verkliga drömmmar! Jag jobbar på det, varje dag;) Kram
Klicka! För att komma till riket;)


" Om du väntar tills du är säker på att det är rätt, kommer du förmodligen inte göra mycket av något" / Win Border

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon