onsdag 25 februari 2009

Underbart är kort.............




Det gick så bra med Mumin på dagen, i jämförelse med tidigare.............men sen var det samma visa. Högt å lågt, höger å vänster....Jag hade önskat att jag kunde säga att jag kommer somna med ett leende på läpparna. Men tyvärr.........jag har redan fält en tår. Det känns så jobbigt att han inte förstår vad man menar, att han inte ens kan fatta hundspråk. Jag hade middag idag för bandyänkorna, och Anna kom oxå...jätte trevligt. Olympe var här, och sa ifrån flera gånger, men inte gick det in i Mumins huvud. Har försökt allt...............gör ont i mig. Jag är ledsen och frustrerad för att han inte fått lära sig hur man beter sig. Önskar att jag kunde ha ägna mer tid åt tjejerna vid middagen än att hålla koll på Mumin. Han är upp i varv hela tiden, näst intill omöjligt att få honom att varva ner. Tar hemskt på krafterna. När tjejerna gick, kände jag att gråten satt i halsen. Imorgon ska jag lämna tillbaka honom. Känns skönt att bli av med honom, men samtidigt känns det tufft att lämna honom, Vi, Ida och jag har jobbat så hårt dom här dagarna. Och gjort framsteg, små, men ändå mot rätt håll. Får hoppas att Mumin får hjälp med sina problem. Han är ju egentligen en jättego och fin hund, som jag tycker mycket om. Tack tjejer för att ni kom, alltid trevligt med erat sällskap. Kul att maten smakade, och att jag faktiskt lyckades med chokladkakan. "Freestylade" ju lite med receptet.Blev dock lite kvar av kakan, till Anders glädje. Recept på kakan kommer. Ska snart sova.......måste vara pigg imorgon. Träning, hoppade över det idag. Å så kommer ju Anders äntligen hem.....tyvärr med en förlust i ryggsäcken.Suck. Men jag tror på BS, dom är starka.
LÄNGTAR EFTER ANDERS. Är tomt hemma idag........Ida sover inte här i natt...hehe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du/ni har gjort ett jättejobb med mumin. Håller med dig, en fin hund som man gärna skulle ta under sina vingar om tid och tålamod fanns. Jag tror han har mått kanon hos dig, säkerligen har hjärncellerna aldrig jobbat så mycket som dom här dagarna för honom, de behöver han! Tack för maten och en trevlig kväll! Kram M

Sarah sa...

Tror att jag kanske kommer känna igen mig då och då om ca 1 år... upp och ner och höger och vänster...

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon