torsdag 14 maj 2009

GRATTIS FARMOR!!!



Anders kom som det var sagt i tisdags:)........men vi fick börja vår tid tillsammans på akuten, eller rättare sagt på ögonmottagningen. Som tur är, så var det inte så allvarligt som det låter. Han hade fått in ngt i ögat som inte ville lossna. Han såg hemsk ut på ögat. Vi blev hemskickade med salva, för att på ons åka till Tisken och få hjälp. Troligen hade det värsta lossnat under natten, men det ser ut som en ring av rost, som sitter kvar. Skumt. Som tur är börjar den bli mindre. Vid 16, åkte vi till Farmor för att fira hennes födelsedag- som är idag!
Efter kalaset var jag väldigt rastlös så jag åkte till gymmet och körde igenom bröst, axlar och triceps. Gick jätte bra, å var super skönt. Undra om Anders hemkomst har ngt med att det gick så mkt lättare? Idag tog vi en lååång sovmorgon. Åt en god frukost, och gick sedan ner på stan för att göra premiär på Wayne´s. Mysigt. I em var vi på husvisning, i ett favoritområde;)
Som tur var så var huset inget för oss. Hade säkert fått en hemsk ångest om vi hade gillat det, då vi troligen inte hade haft råd att köpa det. Det är jag som drömmer om hus, Anders har inte samma brådska. Å med tanke på min situation, så borde inte jag heller ha det........
Igår var jag så frustrerad över min situation så jag släppte nån tår ( kan oxå ha ngt med att "roliga " veckan börjar nästa vecka) Pratade med far som ibland ;) kan komma med värmande och bra ord- jag sa mellan mina tårar " men jag vill ju oxå ha vuxenpoäng" ( tyckte lite synd om mig) Men han sa att det har jag redan- tack far;).Ja vet, jag kan säkert få tag i "ngt" jobb, men jag känner att jag vill gå vidare i livet- INTE bakåt. Hoppas det löser sig snart. Ska till Leksand imorn på utbildningsintervju- för några månader såg jag fram emot det- nu känner jag ingenting. Jag har hittat en annan utbildning som verkligen känns super jätte rätt- det gjorde denna oxå för några månader sen. Men som jag sa tidigare så känns friskvård mer intressant att satsa på. Jag ringde dem som håller i utbildningen som jag vill gå. De sa att jag skulle gå igenom arbetsförmedlingen- de skulle stå för utb. Så hoppet känns ju väldigt litet just nu. Som sagt- livet känns lite tungt just nu av olika anledningar. Men jag VET att jag har ett bra liv! Men det skulle ju underlätta om jag hade ett jobb- jag vill faktiskt gå vidare i livet. Förstår ni vad jag menar?
Jag ringde Anna efter husvisningen, då jag var väldigt rastlös, och ville träffa henne. Så vi tog en tripp till Rusta. Blev en ny duk till köksbordet;) Bild kommer.
Nu ska jag mysa i soffan med Anders, äta jordgubbar och hemmagjord chokladmousse;)

Chokladmousse:

Mörk choklad minst 70 %. Smält i vattenbad.
Grädde
En äggula. ( går bra utan)

Vispa ihop. Vispa ej grädden allt för hårt! Ska stå i kylskåp minst 30 min- stelna lite.
Desto hårdare du vispar grädden desto mer liknar moussen fromage- krämigare.
OBS! Moussén blir väldigt mastigt. Servera i små glas

.

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Härligt att Anders kommit hem igen! Hälsa så mycket!! Du har många vuxenpoäng ju!! Tänk positivt. Allt ordnar sig. Utbildning är inte allt, det är viktigare att man har ett jobb som man trivs med, pengar är inte heller allt. Och viktigast av allt, att man har ett liv man trivs med! Kram!!

Sofija023 sa...

Heeej! Vad kul för dig att Anders är hemma igen :) Och vad gott med chokladmousse! Vart kikade ni på hus då? Kul det ska bli på lördag förresten!!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon