tisdag 26 maj 2009

Jag älskar boxpass!!!

Jag får en sån energikick av att hålla boxpass. Idag var vi 8 pers varav 6 killar, kul!
Dessutom fick jag reda på strax innan passet att en av killarna var kickboxningsinstruktör- ingen press..... Passet gick iallafall jätte bra, och feedbacken var väldigt positiv. Jag "lånade" även instuktören efter passet, så att han fick lära mig teknik vid sparkar. Skitkul, å rätt svårt. Jag körde lätt styrka efter passet- rygg och biceps och tog en joggingtur hem- Blev ca 3 km. Känns bara kul nu med träningen- framförallt att det går så bra på passen, och med joggingen. Fick reda på idag, att sträckan som jag joggade i söndags var 5 km och inte 3 så det är ju skitbra:) (Dock segt med viktminskningen-men still fighting!)
Pappa var in till stan idag, på ett ärende. Och medan han väntade på skjuts hem, så bjöd han på fika i Geishiska ( ingen aning hur det stavas) Han berättade då om dagens tabbe......riktig kul, du får bjuda på den far;) Vid tandläkarbesöket hade han satt på sig ett par blåa plastsko skydd.......Efter att ha gått en liten stund på stan, EFTER TANDLÄKARBESÖKET, så får han se att han fortfarande har dessa skydd på sig.......just snyggt- du bjöd säkert på ett å annat gott skratt:) Tack far, det var mkt kul att få umgås med dig en stund:)
Hämtade ut paketet från gymgrossisten, och gick hem för blanda en shake och byta om till boxen. Fick skjuts av sambon, som skulle upp å springa på Lugnet. Jag körde boxpass- skuggboxades lite lätt under passet, och försökte hålla pulsen. Tränade lätt stryrka- biceps, rygg, mage. Å joggade sedan hem. Gjorde en "freestyle" middag som var mkt god och enkel:

Kyckling/bacon med jordnötter:

Stek strimlade kycklingfileér. De ska få en fin vit färg.
Häll i strimlad bacon, stek till önskat konsistens.
Hacka i röd chilli- kom ihåg att ta bort kärnorna om du inte vill ha det för starkt.
Tillsätt sweet & sour sås- gå på känsla.
Häll i önskad mängd jordnötter.
Blanda i grädde.
Krydda med timjan.

Jag serverade med dinkelpasta och toppade med avokado.
Smaklig måltid!

Igår innan vi somnade in så låg vi å drog repliker från småstadsliv- man blir ju helt "skadad" av den där filmen. Jag har gått å småskrattt för mig själv idag- och det är hemskt svårt att inte "råka" dra en replik lite då å då......Tur att vi har samma humor hemma. Anna hade det nog lite svårare, då Ludde inte sett filmen, men hon låg och skrattade för sig själv utan att få nån respons från Ludde......haha.
Jag är såld på Småstadliv!

1 kommentar:

Cathrine sa...

Tack så mycket! =) Åh, vad du är duktig som tränar hela tiden. Jag skulle aldrig palla det. =) Ja, småstadsliv är så jäkla roliga! Kram!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon