söndag 24 maj 2009

Lite upp å ner...............

Ber om ursäkt för min dåliga uppdatering....
Mitt humör har verkligen varit bergådalbana dom senaste dagarna. I torsdags var vi på firade av min syster, som tagit examen som barnsskötare. Efter kalaset var jag mätt å belåten, men hemskt rastlös. Jag har en tendens att bli det när jag slappat en heldag utan träning......... Jag ringde Anna och de skulle hyra film. Så jag å Anders åkte dit. Trevligt.
På torsdagen jobbade jag hela dagen, och hann med ett träningspass. Var en jättemysig morgon, då vi gick upp tillsammans och Anders skjutsade mig till jobbet. Igår var vi, dvs jag och Anders ner på stan, tog en fika på Wayne´s och sedan var det jeansprovning-------bad ide!!! Men ett måste då mina jeans är trasiga. Mitt humör vände snabbt, och efter att ha provat mer kläder på H&M så var jag nog mer svart i ögonen än grönbrun. Fick iallafall med mig en påse hem från JC....
Stackars Anders fick en släng av mitt dåliga humör- å mitt dåliga samvete gav honom en kram å sa förlåt. Är så less på att jag inte får bort "den där satans magen"- oerhört störande- det är ju inte så att jag sitter på arslet hela dagarna. Jag tränar faktiskt! Å maten ÄR bra......suck. Var less hela kvällen. Men hade ändå en mysig kväll med min förstående och tröstande sambo;) Idag åkte jag och Anna upp till Stångtjärn på em. Jag sprang 3 km, utan problem med bra fart. Å jag känner mig jätte nöjd. 3 km kanske inte är så mkt, men som jag tidigare berättat så har jag varit urkass på att jogga......så jag är nöjd. Humöret har varit rätt på topp- men min ekonomi som HELA TIDEN gör sig påmind, fick mig att fälla nån tår i ren frustration idag. Jag är van att kunna klara mig själv, men nu är jag beroende av hjälp..........jag har en del saker jag vill göra i sommar. Inga stora grejer, men ekonomin sätter käppar i hjulen. Önskar att jag fyllde år eller ngt. Skulle verkligen behöva ett bidrag- Vill så gärna åka, och jag vill INTE välja......
I min frustration så fick jag ett hemskt besked över ett mail- mitt problem blev i en handvänding inte något i jämförelse med detta- går väl inte ens att jämföra....
En person som jag lärt känna genom ett jobb hade tagit livet av sig förra veckan- fruktansvärt. Livet är bra skört.......helt ofattbart. :(
Nu ska jag hämta upp Anna och Ludde. Vi ska äta Tzatsikimat och och nybakta GI chokladbollar;)- och nån "lättbakad cheesecake".
Å titta på Småstadsliv. Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon