torsdag 7 maj 2009

Gi middag, med goda vänner och hockey.

Precis när jag hade lagt mig igår, så kläckte jag självlart en idé....så sömnen fick vänta ( som vanligt) Jag kom på ett nytt pass som jag ville sätta ihop, ett styrkepass i grupp. Tankarna surrade bra länge, men till slut fick jag sömn. För plötsligt vaknade jag av fågelsång och solsken mellan persiennerna. En del av mig sa: Gå upp nu, ut å gå ta vara på dagen....den andra delen: Ligg kvar å dra dig, dröm, å gå ut i solskenet lite senare.......... Gissa vilken del som vann. Dum som jag var så lyssnade jag på "fel" del. Jag gick upp vid tio, å då- vart tog det fina vädret vägen? Snopet. Jag fixade lite frukost, satt mig framför tv:n och kollade på efter tio. Medan jag skrev ner mina tankar från igår. Slutresultatet: ett styrkepass på 60 min. Senare på em skulle jag träffa Anna, för att åka till gymmet, och relaxen;). Så Anna fick ännu engång agera försökskanin. Var dock bra timing då vi hade tänkt att köra ett helkroppsprogram- å det blev det. Med lite finputsning på programmet så kan det nog bli riktigt bra. Anna var iallafall positiv ( får se hur hon känner imorgon..haha) Tack vännen! Det blev en smoothie i omklädningsrummet, å sedan in i relaxen. Så himla skönt och lyxigt. Jag hade kunnat övernatta där. Bastu, allmän relaxing och bubbel, å så trevligt sällskap av en av världens skönaste människor the one and only Anna Bäcklund. Gött! Lite skönt trötta efter träning å bubbelbad så åkte vi till Maxi å komplitteringshandlade. Anna hade planerat för en smskig GI buffé, och jag blev medbjuden. Så himla gott och lyxigt ( bilder kommer). Vi var två kockar i köket, å det blev super. På menyn stod: Philadelfiafyllda champinjoner med bacon ( knyten), "frukostmuffins", jalapeno med ost och bacon, briéosttårta med honung och valnötter, oliver, jordnötter och som avrundning kaffe med grädde kardemumma/ kanel- å de var mumma. Jag är proppmätt. Å så vann ju Sverige mot Tjeckien med 3-1!!! Självklart var det hockey underhållning som gällde. Tack för en toppendag Anna, och Ludde!. Jag hann även med att låna hem några böcker från bibblan som jag borde ha läst för längesen. Böcker från hundutb......jaja, bättre sent än aldrig. Nu MÅSTE jag sova för imorn ska jag köra hårt med BS, iallafall försöka. Lite nervig är man ju, men det går nog bra. Kram å sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm, vilken spännande mat!!! Hur går det med hundplanerna då??? /Sarah

Anonym sa...

Blir inge hund pappa vägrar hundpiga......

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon