onsdag 6 maj 2009

Ibland kan vardagen vara riktigt upplyftande...


Frasse med Matte. Kålgårn.........vackert!

Ibland kan vardagen vara riktigt uplyftande:)
Jag har haft ännu en bra dag på jobbet. Med nya möten, och introduktioner. Morgonen började vid 8.00 ( jo det är tidigt....) då jag hade tvättid. Jag tog sedan på mig " ut å gå kläder" och ett par solbrillor. Å gick runt kålgårn, ingen långpromenad men superskönt på morgonen, å alldeles lagom. Morgonen var jättefin, å promenaden är jättefin- å rolig blev den oxå då jag hamnade i en flock med glada småhundar och ett gäng tanter. Jag sken upp som en sol- å då hörde jag nån som sa " ja här skulle du väl vara med". Det var en bekant från bandyn, som var med gänget ut tillsammans med sin 8 månaders King charles Frasse. Jag kan ju inte motstå dessa små varelser, så jag gick med en bit. Gud va jag saknar en hund....måste snart hitta en lösning- jag spricker snart av längtan ( saknad). Efter promenaden fixade jag ihop en god matlåda- snabbt och smaskens: Broccoli, kassler i bitar, bacon och creme fraiché med karljohan svamp & timjan, + färsk timjan. In i ugnen tills baconen fått färg ( Förgrilla den gärna innan i ugnen, häll sedan på creme fraichén) simsalabin å maten är klar;) Sedan var det dax att åka till jobbet. Jag hann knappt in genom dörren innan Johanna frågade om jag ville köra ett yogapass med henne, så jag ställde upp. Vi körde ett "lättare" pass i ca 1 timme. Är relativt svårt när man är ny, men är säkert super i längden. Måste erkänna att yoga inte riktigt är min grej, men säkert behövligt.
Efter jobbet åkte jag hem, fräscha upp mig lite, och gick sedan till Capri och handla med mig en ost/skinksallad för att sedan gå till Anna å umgås. Jag har det så trevligt med den där damen;) så hon får så gott som kasta ut mig....haha. Hon är toppen. Är så kul att vi kan peppa varandra, å på henne har det verkligen gett resultat- kul att se. Själv tycker jag att det går hemskt trögt. Men faktiskt, om jag ska sluta vara hård mot mig själv så börjar resultaten faktiskt synas. Riktigt kul.........men än är man ju inte nöjd;) kommer nog ta nått år- eller fler. Det som är kul nu är att motivationen är hög, och att det bara känns mer peppande att sträva efter ännu bättre resultat. Jag ska tamifan ( ursäkta språket) klara det denna gång. Jag vet hur jag vill se ut, och MÅ! försöker vara realistisk, å dit ska jag....så deså. Bara hoppas att det fortsätter att kännas kul. Imorn väntar träning, och relaxen på Lugnet med Anna- Trevligt;)
Fick besked från Marocko att de skulle vara klara lördag kväll....så tidigt nästa vecka borde min favvoman vara hemma:)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon