lördag 30 maj 2009

Årets första dopp!.....I Sverige...


Idag har jag badat i Runn- inget kärringdopp här inte. Det blev ett "attackdopp" som Anna sa, jag kastade mig i....å det blev några simtag. Blev tom med två bad idag:) Skönt...efter en stund.

Igår åkte vi upp till Lugnet. Tanken var att träna innan. Men jag var dö som en sill, så det blev ett "halvpass" av mig. Men bättre ngt än ingenting. Sedan la vi oss vid utebadet, och stekte;). Anna hade tagit med sig picknick ( bilden)....mysigt. På kvällen var det Dalakampen på Lugnet så jag och Anders åkte upp och tittade. Var faktiskt roligare än jag trodde. Och fast att inte BS vann, så tyckte jag dom var bäst rent prestigemässigt. Dom höll hela vägen, och visade vilja ....mkt bra jobbat. Idag skjutsade jag Anders till tåget, som skulle ta honom till Uppsala där han skulle träffa goda vänner å ta några braköl( å sprit;)
Jag hämtade upp Anna, och tanken var att vi skulle åka å sola på Lugnet, men det blev " semester" i Hosjö. Mamma har turen att känna ett par som bor vid ett kanonläge, vid sjön. Så vi åkte ut dit, och fikade med mor, mormor och morfar. Vi låg sedan å njöt av omgivningen, solen och bad........och åt grillad kyckling, med fetaost, avokado och jordnötter.....Kändes som att vi var på semester. Härligt. Är ngt trött efter en heldag i solen, så nu ska jag vila en stund. Ikväll vet jag inte riktigt vad som väntar...det lutar åt fest....men får se vad som händer. Ha en härlig helg!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon