fredag 1 maj 2009

Trevlig utekväll

Jack- Du kommer alltid saknas mig.........
Jag kom upp i bra tid igår ( för att vara jag) men jag hade ändå svårt att "ta tag i dagen". Tillslut lossnade det, och jag fick lite gjort. Bla gjorde jag sommarfint på balkongen, blommor saknas dock..........tvättade lite fönster å torkade golven. Sen tog jag mig en långpromenad på ca 1½ timme. Gick över Galgberget, man känner ju knappt igen sig med alla nybyggen. Gick över Udden vid Ö. Främby. Till min förvåning så brast jag i gråt. Minnet av Jack blev så starkt. Vi var alltid där och gick och lekte....det var riktigt tungt. Saknar honom hemskt mkt. Om några veckor är det ett år sedan han fick somna in....... Jag gick vidare till Norslund där jag tog en kaffe med farmor och farfar på deras balkong. Alltid lika trevligt, så trevligt att ja blev kvar lite för länge. Var bortbjuden på grillning hos Osten och Lysse på kvällen. När jag väl var hemma så fick jag som vanligt "panik" över att inte ha något att ha på mig. Samma visa varje gång....inge kul. Å ännu tråkigare då jag inte har några pengar att köpa nå nytt för. Hittade några plagg, men var inge nöjd. Kvällen blev ialla fall super trevlig. Passade på att byta om innan utgång till Harrys. Jag var nykter och det kändes och känns toppen idag. Har satt "fyllestopp" på mig t om midsommar, och det känns inte särskilt svårt att hålla. Träffade en gammal skolkamrat från högstadiet. Han är alltid lika kul att prata med. Tack tjejer å killar för en jätte kul kväll! Har även bestämt mig för att köra den hårda "icke kolhydrater" på ca 2 veckor.............det känns inte lika lätt. Men jag ska göra mitt bästa. Planen idag var att åka och hälsa på min gamla klasskamrat ( har en innestående kaffe där), men han ringde å avbokade då familjeangelägenheter kom i vägen. Så jag vet inte vad dagen har att erbjuda;) Ha en trevlig 1 maj!
Pratade just med min favvo man i Marocko.....härligt att höra hans röst. Mindre än en vecka kvar nu:)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon