söndag 17 maj 2009

Bekännelsen.........







Jag har fallit för frestelsen.......idag åt jag godis! Jajamänsan. Å gott var det:). Jag är ingen vidare GI: iare...ingen bra dietare överhuvudtaget. Men....det finns ett men;) Jag tycker själv att jag har varit väldigt duktig i två veckor- dessutom har jag inte druckit en droppe alkohol dom senaste festerna.....låter som att jag har haft problem tidigare med alkohol, det har jag inte! Men det ska jag säga dig- det är inte vanligt idag att man går nykter till och från en fest. :). Å gud va skönt det har varit..iallafall...tillbaka till GI. Jag kommer inte sluta med det, fast att jag ätit godis å annat gott idag. Jag kommer fortsätta tänka å äta GI i veckan.........får sen se hur det går. En dag i taget. Var ut till mor och Lennart idag, fick en kopp kaffe å en pratstund. Åkte till gymmet- rygg, biceps, ben å mage. "Vallade" min sambo, genom att ta med honom till Maxi och handla till kvällens middag. Som blev paj med- bacon, fetaost, torkade tomater, och kantareller. Till efterätt bjöd jag på jordgubbar doppade i choklad, och toppade med kokos. Kvällen avslutade vi med en film- med De Niro och Pacino- helt oki..Nu ska jag krypa ner........Sov gott!

Kvällens middag.

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Man får unna sig saker ibland. Får man inte det klarar man aldrig av att äta nyttigt! Så ät lite onyttigt med gott samvete! Kram!

Anonym sa...

Mm, vilken god paj, vill du lägga ut receptet???!!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon