söndag 31 januari 2010

Uppdatering av stil och pall

Tyvärr gjorde inte den friska luften vad jag hade hoppats på.
Har varit fast i lght sedan torsdag em-
jag tar det gärna lugnt men inte mot min vilja!
På sena eftermiddagen tog jag mig ner på stan.
Som jag skrev igår så ville jag uppdatera min garderob.
Sagt och gjort- efter en svettig timme på stan hade jag fått med mig två kavajer, två par jeans och en liten väska hem.
Jag gjorde ett försök att prova ett par jeans på stan, men trodde jag skulle svimma av ansträngningen.
Så det ena paret jeans var en ren chansning.
Väl hemma, hämtade jag andan och gick mannekäng för Anders.
A fick välja kavaj, och avgöra om jag skulle behålla jeansen.
Jag fick mycket godkänt;)
Skämt åsido- jag är själv nöjd med inköpen:
Blå jeans med detaljer från Kapphal,
Gråsvarta jeans med silvernitar Zoul från MQ (Rea),
Kavaj med rosabeige foder H&M och en svart liten väska från Åhlens.
Summa: Strax över 1000:-.
( Det enda positiva med att vara sjuk är att det går väldigt fort att shoppa)
Jag kommer ta några bilder framöver på outfiten, men just nu ser jag mer död än levande ut.
" Still sick"- Blir soffläge även imorgon;(

Rastlösheten tog över för en kort stund igår, och då passade jag på att "pimpa" min gamla fina trätunna. Som jag har som pall i hallen.
Jag hittade en stuvbit av detta tyg på Lidéns möbler-
Svart flätad läderimitation.
Jag fick hjälp av min kunniga kollega som skarvade biten så att den skulle räcka runt.
( ursäkta bildkvalitén)

Den gamla looken hade sin charm- men jag älskar att blanda gammalt och nytt.

Lite Wallander- sen natta.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon