måndag 11 januari 2010

Godmorgon Falun



Vilken dag!!:)

Med tanke på att jag har haft sovmorgon sedan den 17 dec, så gick det mycket bra att komma upp imorse. Vilken vacker morgon! Träden och staketet vid ån gnistrade vita i morgon solen.
Fast att tempraturen ute stod på -21 grader så myste jag under huvan. Går ju inte att klaga när vi äntligen har fått en riktig vinter- och när solens strålar väcker Falun till liv.
Första dagen på Lidéns har bara svischat förbi- det känns som att det kommer bli 6 händelsrika och lärorika veckor. Jag tog tåget hem vid 18, och hann få i mig middag innan jag tog mig upp till Lugnet. Två av bandytjejerna hade redan hunnit ringa två gånger och frågat efter mig- "kom upp nu- dom spelar så jävla bra det står 1-1".... jag skyndade mig så gott jag kunde.
Matchen idag var den bästa på länge, länge och det är bara att beklaga- det kunde lika gärna ha stått 5-3 till Falun. Dom kämpade och fast det blev ännu en förlust så kan dom gå rakryggade. Som sagt- det kunde lika gärna ha varit BS som tagit hem segern.
Igår var det NHL och Buzz för hela slanten. Det som skulle bli en eftermiddag med spel blev en heldag/ kväll. Jättetrevligt, jag blev aktiverad och det är alltid kul med besök av goda vänner:) Skönt att få något att göra- annars är det lätt att jag hamnar på soffan. Men icke igår.

Då bakades det, kokades kaffe och jag lagade middag-Apelsinkycklinggryta.
Jag tror våra vänner var mätta och belåtna när det gick hem:)
Anders, Cathrine, Stefan, Marcus och Mattias.

Nu ska jag snart gå och lägga mig nöjd och belåten efter en lyckad dag.

Ser fram emot morgondagens utmaningar.

1 kommentar:

Cathrine sa...

Tack för senast! Vad fin Steffo var, haha! Kram!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon