fredag 8 januari 2010

Nattligatankar


När jag äntligen får lägga huvudet på kudden, så går det inte att somna.
Har istället ägnat mig åt att kolla runt lite på min blogg- och upptäckte då detta under inlägget-
" Vi är inga ryssar!"
да, мы не вы, у нас Совесть есть.
03 januari, 2010 12:19

Innan stod det- "Ni är inga ryssar ni är rassar".
Jasså?
Jag som är nyfiken av naturen fick ju då lov att kolla upp vad detta betyder och kom då fram till:
" Ja, vi gör inte, du är vårt samvete"
(Översättningen kanske inte är den bästa, hittade den på ordlistan.se)
Vad detta nu har med frusna bandytår att göra?
Skulle vara väldigt intressant att få detta lite mer utvecklat av vår ryska "vän".
Personen i fråga kommer från Moskvatrakterna- Ja det har jag också kollat upp.
Har man svårt att sova så har man. Haha.
Kul att man har läsare från grannlandet.
Nu ett nytt försök att somna in.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon