söndag 10 januari 2010

Ockuperad soffa

Anders var till Söderhamn och spelade och jag sydde gardiner hos mor- det blev en heldag.
Jag hade gått och sneglat på det där tyget i ett halvår snart... nu äntligen fick jag ihop dem.
Jag har alltid fått hjälp av mor tidigare som är grym på att sy gardiner. Numera är jag själv ägare till en symaskin- och tänkte fixa det sjäv-men jag var förståndig nog att ta hjälp av mor. Hon höll dock på att få en hjärtattack då jag dagen innan hade klippt tyget på mitten- dvs jag delade på 5 m så att det skulle bli två längder. Precis efter att jag hade klippt ekade det i huvudet " kom ihåg mösterpassning A-L"- skit, men jaja gjort är gjort. Mor var något svettig, och nån mösterpassning blev det inte ( Då IKEA hade lurat mig på ½ m tyg). Men gardinerna sitter uppe i vardagsrummet och jag blev jättenöjd. Det var så trevligt hos mor och Lennart så jag blev kvar hela dagen och kvällen;) Just nu är vår soffa ockuperad av ett gäng män. Det är Playstationdags. Och jag som har genen från mor " man ska bjuda gästerna på något gott när de kommer" så står jag och bakar för fullt. Bla har jag gjort en kladdkaka, och just nu gör jag en ny variant av mina kokosmums- denna gång med kardemumma. Jag hade i mindre socker denna gång och smeten verkar inte vilja bli tjock så jag är rädd att det blev ett misslyckande- ska strax gå och titta. Bilder på gardinerna kommer så fort jag får en bra bild på dem;) Ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon