fredag 22 januari 2010

Hängig om vartannat


I fredags var jag och firade Anna och Stefan som tog examen. Det började med en cermoni i kristine kyrka och senare på em gick jag över till Anna och Ludde. Där sedan Anders och andra vänner kom över och fortsatte firandet. Det var dock ett väldigt lugnt firande, men natten blev relativt sen- timmarna brukar ha en vana att dra i väg när vi umgås med detta sällskap;)
Anna var så vacker i kyrkan med bodas folkdräkt. Fick tom en lite tår i ögat när hon kom in- är stolt över min vän:)

I lördags var Anders i Sandviken på match- jag följde matchen hemma på datorn och få då se att det står "faluspelare skadad". Jag fick genast en klump imagen och ringde för att se om denna spelare nu var Anders- å det var det. lördagskvällen tillbringades sedan på öron/näsa och akuten. Jag kände knappt igen honom när han kom hem. Såg ut som att han hade fått Tomas Brolins kind x 10. På kvällen så sov han på sin friska sida, och det kändes som att det låg en annan man brevid mig-skum känsla.
Han har fått en spricka på benet under ögat, och bihålorna är intryckta.
Tur i oturen så mådde/ mår Anders relativt bra efter smällen, och svullnaden har gått ner.
Dags att införa lag på galler!?
I veckan har jag börjat med "mitt" projekt på Lian.
Jag har spacklat, slipat, målat, målat och målat.
Har varit jättekul, och jag ser framemot att se slutresultatet.
Känns så skönt att få vara lite händig och kreativ;)
I tisdags var jag på box med Frida. Jag kände mig redan då lite hängig, men passet var så himla peppande så jag höll i hela vägen. Numera är tisdagar kl 20.00 heliga för mig.
Var på jobbet på onsdagen, och mådde inte bra- men jag kämpade på.
Har en sån där jobbig "sjuk men inte sjuk känsla". På kvällen var jag medbjuden på Åh för att äta middag med Sofia, Marlene, Therese, Anne och Anna. Jag fick verkligen kämpa för att piggna i och ta mig till Åh, men väl på plats så upplevde jag och Anna nostalgi så vi blev kvar.
Jag borde ha lyssnat på kroppen....
Nu har jag den här konstiga känslan-hängig om vartannat, hostar och snorar-ena stunden "normal" för att nästa stund känna mig helt däckad. Jag tog dessa dagar för att hoppas på att piggna i och vara på G resten av min LIA.
Trivs jättebra på Lidéns och vill inte att hälsan ska förstöra min tid där.
Känner mig relativt pigg nu och hoppas att det håller i sig.
Anders var sugen på bio ikväll & jag säger inte nej till en lugn kväll, framför en bra film i biomörknet med min älskling.


2 kommentarer:

Cathrine sa...

Matchen var i lördags, haha!! =) Kram!

Anna-Lena sa...

Haha..tack. Är inte riktigt med:)
Hade du kul i onsdags? Visste inte att du var ute på "byn". Kram

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon