torsdag 28 januari 2010

Plain stripes

Den "heliga" tisdagsboxen blev inställd för en sopp-kväll med BS-
nog så heligt:O)Det blev istället 30 min motioncykling hemma,
och det var nog tur det...

Jag har under veckan jobbat vidare med mitt "projekt".
B la har jag tapetserat för första gången i mitt liv.
Jag satt upp en riktigt läcker tapet från Boråstapeter i från serien Plain stripes.

( Denna fondvägg gav nytt liv till lokalen)

En serie som är värd att kolla in.
Jag är själv mycket sugen att få göra en vägg med tapet
från denna serie- men lägga dem vågrätt. Är jätteläckert.
Hyllor är uppsatta, och "lamphörnan" är klar.
Så rummet börjar ta form.
Idag har lampskenan satts upp, så nästa vecka ( Jag SKA bli frisk!)
ska jag börja med belysningen.
Längtan efter egna projekt hemma blir bara starkare för var dag- är så kul med förändring!
( Bilderna kommer från bildsök google.com)


Igår åt jag, mor, mormor och syster middag på Chaupe d´or
(Är ej säker på stavningen;)
Middagen bjöd på skratt, och "drastiska vändningar";) -
Mitt kära sällskap vet vad jag menar...
Turen är verkligen inte med mig just nu på hälsoplanet.
Jag blev "hemskickad" av mina kollegor på em.
Jag har feber och är genomförkyld.
Jag har BS att tacka för att jag inte gick på boxen- för då hade jag troligen däckat redan på onsdagen.

Blir en lugn helg, med vila.
Jag som hade planerat in både middag med "bandyfruarna"
och IKEA :(
Inge kul.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon