söndag 19 april 2009

Vårstädning, och kära möten.

Dagen har varit riktigt trevlig, och fast det inte blev riktigt som jag hade tänkt mig. Så känner jag mig ändå nöjd. Natten till idag var riktigt jobbig. Var hemskt tomt hemma, och tankarna snurra i en väldigt fart...så av ren utmattning så somnade jag tillslut vid 4. Så när kl ringde vi 8, så kände jag inte alls för att gå upp. Dagen startade lite senare, men jag har hunnit med en del.
Åkte ut till far i Vika, för att göra Anders "silverpil" (bilen) vårsnygg. Det var både avfettning, dammsugning och torkning som gällde.......och "han" blev så stilig när det var klart. Jag kände mig riktigt nöjd med mitt jobb. Under städningen dök farmor och farfar upp. Vi tog en kortare promenad i min barndomsby, njöt av omgivningen och sällskapet. Far kom då passande hem från sitt ärende ( på moppen) och satt på kaffe. Så det blev en avslappnade stund på verandan. Trevligt! Katten Toss kom oxå och var sällskapssjuk.... Jag passade på att hälsa på min barndomsvän framme i Vika, och hennes familj. Blev en snabbvisit, så nästa gång får jag bli kvar längre. Dottern i familjen har lovat att bjuda hem mig på fika med hennes nya kaffeservis;) Tog vägen hem över Hosjö där jag stannade för att köpa en räksallad som jag skulle dela med mor på Skutudden. Blev kvar en stund, och åkte sedan till Willys. Fick lov att dra upp mobilen för att ta kort på skådespelet som visades på himmelen, påvägen hem. Vackert. Är väldigt sugen att ta en promenad nu, men så mkt skumt folk ute å vem vill göra mig sällskap den här tiden på dygnet? Blir en blåbärssmoothie framför tv:n.


Imorgon har jag tänkt att vårstäda hemmet, och ev inhandla nya "sommarhanddukar" på hemtex, för att snygga till lite i badrummet. Har ett presentkort som väntar i lådan.........
Kramar

Läste i en tidning idag, och fick se att en gammal skolkamrat till mig hade varit svårt sjuk i MS.
Hon var nära döden! Jag har tänkt på henne lite då och då genom åren, och tänkt att jag skulle kontakta henne.....men har aldrig tagit tag i saken. Fick mig en tankeställare än en gång, att man inte ska skjuta upp sådana saker. För man vet aldrig om man får chansen att säga det man vill....det kan ju vara försent. TÄNKVÄRT!















Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon