fredag 24 april 2009

Tusen tankar om livet.......å livet på landet.

Gårdagen var en känslomässig bergådalbana.................
Dagen började bra. Fick saker uträttade, å glad i hågen så ringde jag ett samtal. Samtalet fick mig att stanna upp, allt förvandlades till ett töcken- tusen tankar om livet/ nära å kära. Med hänsyn till andra så kan jag inte säga mer just nu............men det har verkligen vänt livet lite upp å ner just nu. På kvällen hade jag tänkt att åka till gymmet. Men av olika anledningar hade jag ingen lust att åka upp. Jag bestämde mig för att prova att ta en jogging tur, för att samtidigt rensa tankarna. Å det säger jag- det hjälper att rensa tankarna, men det rensar även andra kroppsdelar....haha. Ett litet tips: Ät INTE pumpafrön å mörk choklad innan du ska ut på en joggingtur................ Det gick ialla fall jätte bra att jogga. Jag skyndade långsamt, men jag var superlycklig. Förr har jag knappt klarat 20 min, nu fixade jag 53 min utan problem ( i kassa skor)....och hade det inte varit för "pumpafröna" så hade jag fortsatt en bra stund till;)

Idag har jag farit till Furudal. För att hälsa på Anna, som har sitt barndomshem här. Skriver just nu från Furudal. Vi har nyligen kommit hem från bageriet i byn, tog en fika i solen. Så nu har byborna nått att snacka om..haha. Ny jänta på byn..... Nu har Anna satt igång med förberedelserna inför grillningen. Anna, Jag, Ludde ( Annas sambo) och Annas far ska grilla. Verkar som att det blir övernattning för min del;) Vi var ut på en promenad på landet, å kollade på Annas familjs får som snart ska lamma. Vi satt där och tittade, och myste i solen..........i hopp om att de skulle lamma när vi var där. Men int blev de nå idag. Det var iallafall väldigt mysigt och avslappnande. Får jag äga en gård nån gång i livet så ska jag ha lamm på gårn. Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon