onsdag 29 april 2009

Trött trött trött...........


Gusten- The man;)
Igår var jag hemma från jobbet...............När kl ringde så mådde jag inte alls bra.( berodde inte bara på trötthet!) Efter några minuter för och emot, så ringde jag och sjukanmälde mig. Gusten blev jätteglad att jag hade vaknat. Så han började "massera" mitt ansikte med sina tassar, och "pratade" massor. Kan ju verka lite charmigt, å till en början kan det vara det. Men efter några minuters massage, med klor, så är det inte så charmigt. Skulle verkligen vilja veta vad den där katten säger- en väldigt speciell figur- mer hund än katt. Han har iallafall varit ett uppskattat sällskap när jag har varit kattvakt i Hosjö. Jag låg länge å sov- kände mig helt utslagen. Vid halv ett, tog jag mig upp.......
Senare på em så kände jag mig riktigt bra igen- så jag fick nästan dåligt samvete att jag stannat hemma. men hur skulle jag kunna veta? Jag åkte in på ett snabbt ärende i stan. Tillbaka i Hosjö, så kom mamma och hennes sambo hem från en Helsingforskryssning. Jag blev kvar ett tag och lyssnade på äventyret:) I söndags tog jag en fika med Tessie och Olle. Vi pratade då om att äta på Harry`s, då vi hade kuponger 2/1, som gick ut sista april. Så på ti em kom sms:et från Tessie.
Det blev jag och "Osten" , Tessie och Olle. Trevligt å god mat.....men servicen....inge vidare.
Efter middagen gick jag en kvälls promenad med Anna. Kände att jag bara måste ta en promenad. Då jag varit inne hela dagen. Idag var jag till jobbet. Dagen har varit hemskt långsam, p ga att jag inte mått helt oki, vädret ( väldigt vädersjuk) och att jag inte hade några medlemmar inbokade. Blev mkt städa idag. Min snälla chef lät mig sluta tidigare. Jag körde ett styrkepass- idag var det dax för bröst, triceps å axlar. Måndagens träning gav sig till känna- och det kommer troligen denna träning oxå göra. Skönt;) Väl hemma, "däckade" jag nästan direkt...........helt slut. Vaknade av att Anders ringde, å sa att han var på msn.;).........somnade igen- vaknade av att far ringde å sen blev det mat framför Du är vad du äter. Just nu kan jag inte bestämma mig om jag ska gå en kort promenad.....eller sova?


Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon