onsdag 15 april 2009

"förvirrad men hederlig kvinna"

Oj vilken dag......... trodde att jag med tiden skulle piggna till. Men såg inga tecken på "uppvaknade" fören mot kvällningen...å nu är det ju dax för sängen. ( Den tomma sängen).
Har gjort absolut inget vettigt idag. Skulle hämta bilen åt Anders. Men inte ens det lyckades jag göra rätt. Tidigt imorse, det vill säga ca 7.00 så visade Anders mig på ett pedagogiskt sett var kortet, som jag skulle betala med låg. När jag sedan kom upp till verkstaden, och han ville ha betalt så stod jag som ett stort !?....... men vad i....hur hade Anders tänkt nu. Jag hade ju inte fått några pengar...å usch va pinsamt. Ringde i desperation till närmaste släkting och kollade om jag för en liten stund kunde "länsa" hans konto...... Killen på verkstaden såg dock att jag var mkt ledsen över att det hade blivit så här- och förstod knipan då A satt på flyget och ej var nåbar. Han var i alla fall snäll, och förstod att jag var en förvirrad men hederlig kvinna och lät mig ta hem bilen, om jag kom tillbax imorn. Innan denna händelse så var jag nere på stan med min älskade vän Anna. Jag skulle efter att jag hämtat bilen åka hem till henne på en kaffe. Jag berättade vad som hade hänt och mitt i en mening slog det mig. " Anna-Lena ( jag hörde Anders röst tala) jag lägger kortet är - i bilen, så betalar du med det sen, oki?"........stolpskott. Men ingen skada skedd. Anders skrattade bara när han hörde vad jag hade gjort ( och tyvärr) var han nog inte särskilt förvånad. Efter min "lekstund" med Anna, åkte jag ut till mor med sambo och umgicks och visade bilder från Thailand. (Inge kul att vara hemma i den tysta lghtn). Nu är det iallafall dax för natta....nya tag imorn. Bla träning som jag ej hade lust och energi till idag. Jag blev iallafall lite piggare å gladare när jag såg bilderna från BS avslutning: jag blundar inte på ett enda kort- det är historiskt.
Kram å sov så gott- dröm härliga drömmar. Snart ringer nog älsklingen från Marocko.

Vänster:Jag och Ida. Höger: Sambon och jag.
Vänster: Jag och Ida Höger: Cathrine och jag.
Stjärnorna i småstadsliv.
" Man märker inte fruntimret förns hästen har druckit upp bäcken"/ Småstadsliv 1.











Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon